NewstoryPuma

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Sandra - 19 februari 2010 18:11

Hej hopp!


Andra inlägget på samma dag, inte illa va? ;)

Nej, jag skulle bara berätta om våra upplevelser från idag :)


De flesta som läser här har troligtvis mig på Facebook och har redan läst om våra trapatser, men Här på bloggen kommer de mer utförliga berättelserna.


Idag har jag, som övriga dagar denna vecka, bara varit hemma och latat mig.

Laddat över vad som känns som en Miljard bilder (ca 100 st) till datorn...

Det är ju inte själva överladdningen som tar tid, utan att låta alla ladda så jag ser de, plocka ut de med samma "tema", namnge dessa o sen ladda över. Sen gör jag om hela processen tills kortet är slut. Men kruxet är att på 2 av korten är det en mängd bilder från alla möjliga olika stunder. Det tar sin tid med andra ord ;)


Iallafall, igår ringde Malin och frågade om vi skulle åka skidor. Inget fort utan mest "träna på tekniken". Jag hade inte riktigt tid för det just då, så vi bestämde att göra det idag istället. Smart drag..


Så idag, vid 2, ringer Malin och vi bestämmer att de hämtar mig vid 3. När de väl kommer jag pappa tvingat med Fredrik (lillebror) också. Jag snackar lite med pappa om att det vore ju asballt om jag kunde ta med Nezzie, shit va kul!


Han går tillbaka till arbetsrummet för att jobba och vi gör oss redo. Jag tänker att det måste ju gå att hon är med, så jag selar Nezzie med spårselen, ett dubbelkoppel bak på länden och halsband+koppel. Så drar vi iväg!


Väl i spåret var det inga problem, trodde att hon kanske skulle tycka att det var jobbigt då hon är en rätt så "pryd" & försiktig dam, men det gick galant! Hon sprang på, dock lite väl snabbt, hela vägen snyggt brevid mig eller framför. Drog som tusan på raksträckorna o nerför backarna. Hon njut till tusen av friheten, en riktig liten draghund är vad hon är! :D

Så just nu har hon världens stoltaste matte!   


En bild från idag, på bror o Nezzie. Tog en på mig o Nezzie, men den blev blurrig..

  

Sandra

Av Sandra - 19 februari 2010 10:38

Så, nu är det äntligen dags för det första inlägget sedan jag nu har beslutat mig för att starta upp bloggen på nytt.

Om du har läst på bloggen (tidigare inlägg) så ser du att det inte riktigt funkade. Bloggen var ju tänkt som en dagbok för mig, där jag skulle skriva vad vi hade tränat på, hur det gick & vad vi behöver träna mer på.


När jag går tillbaka och läser vad jag skrev blir jag glad  att jag skrev det där, för just det jag skrev att jag behöver öva på, det hade jag helt glömt bort att jag skrev. Men som sagt var, såpass ofta som jag kommer att träna med mina hundar nu i vår, även om det inte är För ofta, är det tillräckligt ofta för att jag ska känna att jag inte kommer orka skriva så långa inlägg varje gång.

Men jag önskar att jag hade orkat, för det hade varit perfekt att kunna gå tillbaka ett halvår och se vad vi gjorde för "lätta" saker då, jämnfört med nu.


Nu, vecka 7, har jag haft lov. Måste säga att det är underbart och även fast jag har varit ledig i en hel vecka nu, så är jag inte riktigt redo att gå tillbaka till skolan. Visst saknar jag lite gemenskapen och allt flummande, men att gå upp tio i 7, det kan jag stå över ;) 


Hundträning finns det inte så mycket att skriva om. Det har inte blivit mer träning nu under lovet än vad det är annars. Det finns ju iof några saker som gör att det har varit lite svårare att träna, typ att det inte finns några agilityhinder på klubben, det är minst 30 cm snö överallt & jag har ingen bil, så jag kan inte ta mig vart som helst.


Men såklart är allt detta bara undanflykter ;) Vill man träna så går det ju alltid!

Men som jag är, lite av en latmask, så gillar jag att bara vara hemma, sitta och slappa framför datorn & göra nada :)



Fast, för att försvara mig själv, så måste jag säga att jag gör ju inte "nada" varje dag annars, precis. Både jag och pappa går en Allmänlydnadsinstruktörsutbildning (Säg det snabbt tio gånger! ;)) på hundklubben, förkortas ALIutbildning, för att vi ska bli Allmänlydnadsintruktörer & kunna hålla valpkurs & allmänlydnadskurser. Tanken är att jag ska fortbilda mig till agilityinstruktör, men jag måste vara 18 för att få bli ALI, så jag för gå utbildningen och sedan vänta 2 år innan jag kan examinera mig.


Dessutom måste jag träffa mitt projektekipage (har med ALI att göra) 1 gång varannan vecka, träna inför KortVasan (snart över!), jobba på torsdagar, agilityträning i ridhus på söndagar, ridning på fredagar + en massa läxor & Nationella Prov. Så Helt "fri" är jag inte annars ;)


Nu blev det ett långt inlägg ändå så nu måste jag sluta skriva, men först vill jag bara bjuda på ett par bilder. Jag har suttit och laddat över foton från alla våra minnes kort till datorn, och så hittade jag de här! Enjoy! ;)

       P-kullen nyfödda    P-kullen 3 veckor

Sover precis som mamma    3 veckor (Inte Puma)

     

Puma 3 veckor

   Puma 6 veckor   Puma 10 veckorPuma 7½ mån  


Du ser vad hon har växt det lilla grynet    


Tjingeling! 


 &  


Sandra  


Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Skapa flashcards