NewstoryPuma

Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Sandra - 28 februari 2010 20:00

Träning idag. Jippie! :)


Längtar till varje söndag då vi ska iväg och träna. Alltid kul att få springa av sig lite och se att Nezzie fortfarande kan och Älskar agility!


Idag tränade vi på några små kombinationer, en med hopp, hopp, tunnel, hopp, hopp i en U-sväng där jag tränade på att få henne att lyssna på mina kroppssignaler och inte vara så självständig. Några tränade även att få hunden att dra självständigt på tunneln när matte springer för att hinna med ett byte.


En annan kombination var med hopp,balans,tunnel (och tillbaka igen) där det blev träning på kontaktfält.


En sista med hopp,slalom,hopp,slalom,hopp,slalom,hopp. Hopphinderna stod då på en rak linje medan slalomen stod emellan hinderna, ca 1 m ut från linjen. Här blev det träning på slalomingångar med fart in. Ganska lätta övningar när man beskriver de såhär, men kan göras mycket svårare, beroende på var man är.


Jag blev så sjuuuukkkttt nöjd med henne idag! Ahh, bästa hunden asså! :D

Hon tog slalomet på nolltid - susade mellan pinnarna och över hinderna. Det var nog snabbaste någonsin! :D Gissa om matte var stolt när vi åkte hem! ;)


Resten var också fint, men vi måste få till ett snabbare "dutta" (kontaktfält)...

Tips, idéer?! Har själv idé-torka, vet inte vad jag ska göra...


Men allt som allt gick det jättebra, hon fixade ju då slalomet kanon och U-svängen tog hon också fint, blev några missar när jag lurade henne och hon inte riktigt lyssnade, men sen fattade hon ;)


Natti natti!


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards