NewstoryPuma

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Sandra - 14 mars 2010 22:53

Ridhusträning idag igen! Tyvärr blev det inget för min del förra veckan då jag istället var på släktkalas. Jättetrevligt och superkul att äntligen få träffa er alla igen, vi ses även på lördag då det är kalas för andra, mindre kusinen och faster!


Så idag hade jag med mig några kombinationer. Tanken är att vi nästa vecka (som är den nästa sista gången, sista gången med endast vår grupp, sen är det avslutning med alla andra) som köra en hel bana för att känna på hur det är och för att få hundarna att springa ifrån matte så att vi måste hinna med dem och inte tvärtom ;)


Så idag då så dela vi upp banan i 3 delar, 3 olika svårigheter som vi sedan övade på. Det var dels en med en lite svårare slalom-ingång, dels en med ett "staket" där man kom i full fart mot "staketet", och dels en mål raka som man var tvungen att ta ett hinder på "fel" håll först.


Allt som allt gick det jättebra, alla skötte sig och den enda som "rymde" var Puma som slet sig xD

alla hundar uppför sig och jag måste säga att det har skett OTROLIGT stora framsteg! Även om inte alla verkar se det, så ser jag som jag hjälpt till extra och haft med mig kombinationer några gånger det :)

Det känns ju såklart jättekul att det går framåt och jag blir väldigt glad när de säger att de är jätte nöjda och att det var bra kombinationer, eller att tipsen jag ger funkar jättebra!   


Även den lilla slyngeln Puma fick träna lite, hon är helt galen! När hon inte får köra (vilket är rätt mycket av tiden) hoppar och drar hon i kopplet, hon sliter och skäller och vill desperat fram till mig och sin mamma.

Gullunge   


Men iaf, hon fick testa på att hoppa ett hinder på 55 cm (hon själv är ca 60 cm hög) vilket hon klarade med bravur! Hon studsade över, sicken spänst de besitter... :)

Sen fick hon även springa genom tunneln, hennes favvo hinder. Kul var det, och hon lyckades t.o.m hålla ihop genom en tunnel och sedan hoppa. Duktig Puma :D


Guud, kan knappt vänta tills snön försvinner så jag kan ta fram slalomet i trädgården och åka och träna på klubben med båda hundarna!


Sov så gott, det ska iaf jag göra :)


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards