NewstoryPuma

Alla inlägg den 6 april 2010

Av Sandra - 6 april 2010 22:45

Imorse skjutsade mamma mig hem till bästa Johanna <3


Vi började direkt med att byta om och sedan bege oss ut i stallet där vi mockade, sopade och bytte vatten åt hästarna. 

Efteråt hämtade vi Prestige & Tizze från hagen och började borsta dem.

Vi sadlade och tränsade och satt upp, innan vi red iväg. Jag hade lite problem med stiglädrena då de var ruskigt långa och jag var tvungen att snurra de för att jag skulle nå. Men det gick efter ett tag   


Vi red en runda på ca 4,5 km (tror jag det var?) som egentligen skulle tagit ca 50 minuter. Men när vi var 500 meter från huset blockerades vägen av en stooor maskin med en kran på, som just höll på och flyttade nerhuggda stockar. Så det var bara för oss att vända tillbaka, för det fanns inga genvägar. Så istället tog ritten ca 90 minuter, men det gjorde inte oss så mycket! 


Jag fick rida på underbara Prestige, och det må jag säga, det var ett tag sedan! 

Prestige är ingen unghäst, men ibland tror hon nog att hon är det! Därför galopperade jag inget på henne, då hon ibland får för sig att "Detta var ju kul!" och ger ifrån sig ett bocksprång.



När vi kom hem igen så skulle jag försöka galoppera henne i paddocken för att se om hon var lugn. Men då hon just nu brunstar (samma som hundar löper) och den snyggaste hästen i stada (enligt henne! ;)) stod i hagen alldeles nära paddocken, gick detta inget vidare.


Jag tänkte galoppera en halv volt och sedan sakta av, för att hon inter skulle kunna dra iväg med mig. Men när jag gjorde en mjuk fattning så bockade hon..

"ÖH DU, SLUTA!" Skriker då jag, som är van vid att prata på det viset med mina hundar ;)

Och vad händer tror ni? Jo, hon stannar. Så travade jag lite till, innan jag bröt av och ledde in henne.   


En härlig tur var det och allt som allt gick det ju välidgt bra :) Hon är en underbart härlig häst, Prestige, och världens sötaste! Håll hårt i henne, Suzanne! Och TACK för lånet!   


På kvällen blev det House. Nu ska vi vara duktiga och gå och lägga oss i tid, upp tidigt imorgon! (Nå ja, tidigt när man har lov! ;))


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Skapa flashcards