NewstoryPuma

Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Rallylydnads debut

Av Sandra - 9 maj 2010 23:45

Tjooo! DEBUT i sporten Rallylydnad idag, både för mig, Nezzie och, tro det eller ej, Puma!

Jo visst, idag har jag och fina vackra älsklingar varit på klubben och tävlat i Rallylydnad!


Pappa tänkte att jag skulle prova på och tävla med Puma, just för att börja lite lätt och se om hon klarade av det. Men jag min nöt är ju så van vid att anmäla Nezzie, så jag anmälde henne först. 

Nu hade jag ju kunnat ändra rätt lätt, men kände att det ändå kunde vara roligt att prova med båda   


Dock jobbade mamma idag. Och bror hade fotbollsmatch. Och syster hade också fotbollsmatch. Krock!   


Men jag löste det rätt bra ändå. Tog bussen med mina jyckar. Puma har nog åkt buss 3 gånger under hela sitt ett åriga liv. Men de skötte sig super! Lugna och fina, låg bara o sov (Nezzie i mitt knä och Puma på min fot   ).


Startnr. 2 SANDRA OCH NEZZIE. Tyckte inte alls att hon var med, hon lyssnade inte jättebra och var inte speciellt fokuserad på mig. Tänkte att vi kanske är godkända. (för er som vet - samma som en pinne i agility, 3 godkända krävs för uppflyttning. 70 poäng av max 100 behövs för att bli godkända.)

Gick upp och kollade resultat. 95 poäng av 100 möjliga. WOW!! Vilken hund det helt plötsligt blev! ;)


Startnr. 16 av 20 SANDRA OCH PUMA. Jobbade jättemycket hela banan för att få med henne. Syntes att hon inte är van vid att hålla ihop så långa pass, en hel del nosande. Annars var hon toppen duktig, slutade med 80 poäng och även där ett godkänt resultat!!!   


Blev extremt nöjd med Puma, tänkte "det här kan nog nästan ha varit bättre än Nezzie". Hon gick så fint och hängde med hela tiden, men som sagt var så blev det ju en del snokande på skyltar bland annat.

Sen var det klantiga matte som inte tog tillräckligt många steg bakåt, och gå automatiskt genomförde skylten fel och gjorde så att vi fick 10 minuspoäng!

Attans...


Man jag är skit nöjd ändå, de är bara bäst mina hundar!  

Har tränat på bana EN gång tidigare och sedan Lite på promenader mm. Är inte det bra då, eller vad? ;)


Nu hoppas jag att vår uppfödare lägger ut en flik på hemsidan där man kan registrera rallylydnad, så att vi får visa att man faktiskt kan ha Puma till någonting! :D


Tjingeling, nu ska jag duscha o sedan sova, natti!


Sandra

 
 
Maria Andersson

Maria Andersson

11 maj 2010 23:32

GRATTIS br jobbat av er tre :-)

Mvh Maria med resten av flocken.

http://www.123minsida.se/wolfpack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 30 januari 2014 21:20

Motivationen att blogga går verkligen upp och ner. Just nu är jag rätt sugen på att ta tag i det igen, men inte med så "dagliga" uppdateringar, utan mer med funderingar och tankar kring saker som man skulle kunna skriva om varje dag och som inte är b...

Av Sandra - 10 juni 2013 13:15

Fy fan vad min hund är bra! Den här våren har varit överfull med agilitytävlingar och vi har haft många berg och dalar... Förhoppningar på resultat har varit höga från mitt och andra håll och mycket press har satts på Puma och mig själv. Paniken ...

Av Sandra - 15 maj 2013 12:48

Efter att ha tävlat agility tors-lör-sön förra veckan, med ett ihop-bryt på torsdagen för att vi aldrig kommer vidare, var det fantastiskt skönt att vi i söndags kom runt båda ag1-banorna med 25 resp 20 fel! Låter inte mycket för världen, men när m...

Av Sandra - 17 april 2013 12:00

    Här kommer för en gångs skull ett icke-hundrelaterat inlägg! I helgen blev jag så baksugen att jag faktiskt bakade. Den ni!Havreskålar med lemoncurdgrädde och skivade jordgubbar smällde jag ihop, och tro det eller ej men de blev ruski...

Av Sandra - 16 april 2013 14:43

I onsdags (10/4) började min agilitykurs jag håller i vår - tävlingsförberedande grundkurs. En ny kurs som jag själv har skräddarsytt och som jag tror kan bli jättekul :) Jag har insett mer och mer att jag personligen verkligen uppskattar grundtränin...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards