NewstoryPuma

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Världens bästa !!

Av Sandra - 26 maj 2010 23:24

Asså, jag vet att det är lite ego att skriva om mina egna framsteg, men jag måste verkligen det!! 


Min hund är verkligen VÄRLDENS BÄSTA !!!! På ALLA sätt!     


Nu snackar jag om Puma. Hon är ju pappas i papperna, men då han snodde "min" (Nezzie) så snodde jag hans hund ;)


Men jag vet att det låter knäppt o att säkert alla säger det, men jag har Aldrig haft den connection med Nezzie som jag har med Puma!

Hon är extremt följsam, håller jämt kontroll på var jag är, kommer i 340 när jag ropar på henne, kan vara lös ÖVERALLT, bara man har med leksak.

Älskar att bli tränad, stället upp till 100% och vill ständigt mer. 

Men är ändå den perfekta inomhus hunden, hon är alltid lugn inomhus, lyder bra, kan alla regler, grym på slalom nu, bra på att umgås med andra hundar/människor, drar inte så farligt kopplet på promenader, bara fokus på mig (nästan), iaf "svårstulen" :D


Ja, det är bara en del av allt det hon är exeptionellt underbart BÄST på ! :D


Jag kan inte nog beskriva hur bra hon är och ingen av er kommer förstå ändå för hon är inte ERAN och ni har egna "världens bästa" (enligt er;)). Men om ni hade haft henne nu, eller sett henne när hon är som bäst, så hade ni förstått!


Det grymma är att vi KLICKAR verkligen. Vi matchar varandra på Extremt bra!  Det är det grymma, det som gör henne till världens bästa. Hon följer mig överallt, och om en Newstory terv är sådan så är det inget negativt ;) Man behöver inte vara rädd att de inte ska kunna bli lämnade för att de blir så fästa ) Iaf inte våra hundar xD Där är snarare problemet att få de att INTE SPRINGA IVÄG.


Så iaf, hon är världens bästa, så vet alla :)     


Sandra

 
 
Linda m flock

Linda m flock

27 maj 2010 07:18

Låter härligt, med det du beskriver så låter hon otroligt lik sin mormor. Kiwi har aldrig lämnat mig och ständigt på jakt efter fler uppgifter :) Har man haft en boll el annat föremål har hon kunnat gå fot i flera km, man har fått tvinga iväg henne *ler* Jätte roligt höta att du är så nöjd med "min" Puma ;))

Nu är det inte länge tills vi ses, längtar

http://www.newstorykiwi.se

 
Ingen bild

Moster

28 maj 2010 15:31

Jätteroligt att ni funkar så bra ihop! Hon är verkligen supergo - och knäpp såklart! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 30 januari 2014 21:20

Motivationen att blogga går verkligen upp och ner. Just nu är jag rätt sugen på att ta tag i det igen, men inte med så "dagliga" uppdateringar, utan mer med funderingar och tankar kring saker som man skulle kunna skriva om varje dag och som inte är b...

Av Sandra - 10 juni 2013 13:15

Fy fan vad min hund är bra! Den här våren har varit överfull med agilitytävlingar och vi har haft många berg och dalar... Förhoppningar på resultat har varit höga från mitt och andra håll och mycket press har satts på Puma och mig själv. Paniken ...

Av Sandra - 15 maj 2013 12:48

Efter att ha tävlat agility tors-lör-sön förra veckan, med ett ihop-bryt på torsdagen för att vi aldrig kommer vidare, var det fantastiskt skönt att vi i söndags kom runt båda ag1-banorna med 25 resp 20 fel! Låter inte mycket för världen, men när m...

Av Sandra - 17 april 2013 12:00

    Här kommer för en gångs skull ett icke-hundrelaterat inlägg! I helgen blev jag så baksugen att jag faktiskt bakade. Den ni!Havreskålar med lemoncurdgrädde och skivade jordgubbar smällde jag ihop, och tro det eller ej men de blev ruski...

Av Sandra - 16 april 2013 14:43

I onsdags (10/4) började min agilitykurs jag håller i vår - tävlingsförberedande grundkurs. En ny kurs som jag själv har skräddarsytt och som jag tror kan bli jättekul :) Jag har insett mer och mer att jag personligen verkligen uppskattar grundtränin...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards