NewstoryPuma

Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Andra dagen - Baseball & Hibaschi

Av Sandra - 13 juni 2010 22:00

Baseball match todayy!

 

Today har vi varit på min livs första baseball match. Det var The Yankees Vr. The Astros. Yankees kommer från New York, så såklart hejade alla på dem. Dessutom var det på deras egen arena som de har byggt som spelat var, så det var nästan bara Yankees-fans.

 

Såklart vann The Yankees. 9-5 blev slutpoängen.

 

Det var väldigt kul att titta på, något helt nytt för mig. Dock började det regna i det sjätte Inn:et (det är 9 st Inn, typ som perioder) men vi satt i regnet ändå, för att kunna se på matchen. E3n baseball match kan hålla på hur länge som helst, denna tog bara 4 h..

 

Det var även kul för de har en massa reklam och töntiga "spel" för att hålla igång publiken. De slänger helt random in en klapp grej, som får alla att börja klappa i händerna. ;)

 

En kul grej, kul att ha sett det på riktigt, speciellt med ett så bra lag och att de vann :D Dessutom fick jag en cool keps, en rosa yankee :D Mitt första köp här ;)

 

Efter baseballen blev det hem och byta om innan middag på ett japanskt ställe där vi åt Hibaschi. Det är så gott och så roligt :) Grejen är att man beställer vad man vill ha och så tillagar de det på en stor spis i mellan bordet, så man kan se allt han gör och så är maten precis tillagad. Dessutom skojar de med en, t.ex skulle man försöka fånga broccolmed munnen... Av tre försök lyckades jag... hmm,noll ggr... ;)

  

 Så här såg det ut när han lagade maten åt oss. Cool huh ? ;)

 

Sandra

 

ps. Dagens temp. var ungefär som igår, kvalmigt med vita moln, ingen sol men en del regn. 26 C

 
 
Ingen bild

Moster

15 juni 2010 20:25

Låter jättekul med baseball! Roligt att få läsa om vad som händer!

 
Ingen bild

Sandra

17 juni 2010 06:47

Ja, det var det :D Tack, det är delvis drf jag skriver här ;) Kul att så många fler läser nu än annars :D

 
Ingen bild

Brorsan

22 juni 2010 23:29

Hej, var det samma restaurang som vi åt på när vi var där? :o ser ganska likt ut :)

Ses imorrn

 
Ingen bild

Sandra

29 juni 2010 17:12

Bror - Ja det var det :D Lika gott denna gången som förra :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 30 januari 2014 21:20

Motivationen att blogga går verkligen upp och ner. Just nu är jag rätt sugen på att ta tag i det igen, men inte med så "dagliga" uppdateringar, utan mer med funderingar och tankar kring saker som man skulle kunna skriva om varje dag och som inte är b...

Av Sandra - 10 juni 2013 13:15

Fy fan vad min hund är bra! Den här våren har varit överfull med agilitytävlingar och vi har haft många berg och dalar... Förhoppningar på resultat har varit höga från mitt och andra håll och mycket press har satts på Puma och mig själv. Paniken ...

Av Sandra - 15 maj 2013 12:48

Efter att ha tävlat agility tors-lör-sön förra veckan, med ett ihop-bryt på torsdagen för att vi aldrig kommer vidare, var det fantastiskt skönt att vi i söndags kom runt båda ag1-banorna med 25 resp 20 fel! Låter inte mycket för världen, men när m...

Av Sandra - 17 april 2013 12:00

    Här kommer för en gångs skull ett icke-hundrelaterat inlägg! I helgen blev jag så baksugen att jag faktiskt bakade. Den ni!Havreskålar med lemoncurdgrädde och skivade jordgubbar smällde jag ihop, och tro det eller ej men de blev ruski...

Av Sandra - 16 april 2013 14:43

I onsdags (10/4) började min agilitykurs jag håller i vår - tävlingsförberedande grundkurs. En ny kurs som jag själv har skräddarsytt och som jag tror kan bli jättekul :) Jag har insett mer och mer att jag personligen verkligen uppskattar grundtränin...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards