NewstoryPuma

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Sandra - 14 juni 2010 23:00

Så har man redan varit i New York for 2 days! Unbelivable..   


Idag var jag och Annica i ett köpcentra och shoppade. Vi var där i tre timmar, ändå hann vi inte igenom EN affär! Forever 21 heter affären, och den är redan min favorit affär!   Den är rätt stor och har Hur Mycket Kläder som helst! SWom sagt, vi var där i 3 h och hann inte igenom ens hela affären, prova  runt 30 olika plagg. Sjuukt kul!


Till slut, när vi var tvugna att gå, hade jag med mig en stoor påse ut, fylld med:


1 kofta med långa remsor, 2 kjolar; en svart lite festligare och en jättefin i grå/svart/blå i olika lager, ett par shorts i jeans, en klänning i svart/vit prickigt och en vanlig tröja i grått med svarta prickar på.


Jag är nöjd med resultatet, det var en underbar affär som hade mycket att bjuda på.  


Därefter gick vi runt och kollade lite, hittade en affär med solglasögon. Där hittade jag ett par coola, svarta med zebra ränder på sidorna. Dessutom en överraskning till en person ;) Hoppas du gillar det, tyckte det var klockrent!   


Så efter det gick vi och mötte Eric och sedan gick vi allihopa till bion där vi såg Shrek 4 - Forever again. Riktigt bra film, gillar Shrek filmerna. Bra dock att detta var den sista, så att det har ett slut. Filmer borde inte hålla på i evigheter.


Dessutom (även om det är förbjudet) smugglade vi med oss cookies in. Cookies är extremt goda; mjuka, stora kakor med choklad eller annat i.

På kvällen blev det resans första dopp i poolen, vilket var väldigt underbart men lite kallt då det var kväll.


Talking about the pool; när vi var i poolen (vi = jag, eric, annica) började jag snacka svenska med en fjäril. Jag saknar mitt språk lite, så jag snackade jag med den. Då börjar Eric säga att vi i sverige pratar konstigt och gör konstiga ljud... "Flee fla floo flophhuot JOO" säger han. haaha, alla skrattar, men sen fortsätter han och annica att låta så. Tydligen tycker de att vi säger så.. (flee fla floo är egentligen "Sju sjösjuka sjömen") Jag vet inte om vi låter så, men jag kan faktiskt förstå honom.. Det låter lite sådär när man säger den meningen snabbt.


JOO-ljudet är när du drar in andan som om du säger Jaa. Jag tycker verkligen Inte att vi gör det ljudet i Sverige.... Eller?


Sandra

 

EDIT: En dag senare, när jag äter lunch och ringer mamma, kommer jag på mig själv med att göra det ljudet. Det är sant, vi gör så.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards