NewstoryPuma

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Sandra - 16 juni 2010 23:00

 Denna dag har tillbringats i New Yorks kärna, medelpunkt, centrum, city.


Tidig morgon ( Upp vid 8) för att hinna med tåget in till New York city. Där inne gick vi till en restaurang som hette Olive Garden, en Italiens restaurang.

Jättegod mat, verkligen utsökt!


Själv valde man crepes fyllda med olika sorters ost, kyckling, tomat, sås och sallad. Goodi goodi!   


Efter det hade vi tid över, så vi gick in i M&M affären som låg precis utanför restaurangen. Så kul att bara gå omkring där och kolla på allt. Dock lite snålt med godis, det var mest saker. Det är så faschinerande hur de kan gå runt med sådana affärer, det skulle aldrig funka i Sverige !


Efter en stunds tittande och pillande kom jag ut med en stor mugg med Mr. red på. Annica köpte en påse med M&M's med pretzel (kringla) smak... Inte så dåliga faktiskt!


Sen var det dags att gå till föreställningen. Vi skulle se Wicked, vilket hör ihop med filmen Trollkarlen från Oz, eller som de kallar den på engelska, The Wizard of Oz. Därför kollade jag och Annica på den filmen igår ;)


Den föreställningen var absolut den bästa som finns, helt suverän! Underbar, fantastisk!   Totalt värt att se om någon skulle råka svänga förbi Broadway elr New York ;) Den har gått i 7 år, flera gånger varje vecka, men ÄNDÅ så är biljetterna slutsålda till varje föreställning... Skumt ?


Fick en tröja med trycket Wicked på efter föreställningen av morfar, tack!  

Riktigt cool, tycker iaf jag :D


Efter föreställningen tog det sådan tid så vi beslutade att äta på restaurang då också. Det blev ett annat ställe som inte alls var lika fint som det förra, men dock hade en jättefin vy då vi var 46 våningar up! Det var buffe' och man fick ta hur mkt man ville, lika så med efterrätterna! Såklart tog man ett helt fat med efterrätter, mumma! :D Chokladfontän! Ahh! x)


Tåget hem och man var så trött så man somnade på tåget med öppen mun, how cute....


Nu ska jag sova,klockan är lite efter 1 på natten... Vill inte vakna vid 1 som jag gjorde igår ;)


Ps. Vädret har varit helt ok idag, lite mulet och så men rätt varmt ändå. Behagligt.


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards