NewstoryPuma

Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Sandra - 18 juni 2010 23:45

Är så trött att jag knappt orkar stå upp. Mina fötter värker. Benen känns som bly.


Idag har vi varit på ett ställe som kallas Six flags Great adventure. Det ligger i New Jersey, 2½ h biltur från här. Det är rätt likt Liseberg, det finns flumeride och slänggungan och barnkarusellen. Sen finns där en massa annat. Kingda Ka finns också där, världens snabbaste roller-coaster.


Dagen började med att vi klev upp vid 6.30 för att åka vid 7. Vi skulle köpa frukost på vägen. N trodde vi skulle åka vid 7.30, så såklart kom vi inte iväg förrän vid 7.40 Svängde förbi Dunkin' Donuts och köpte en kaffe, en dricka, en wrap och såklart en donut. Första gången Någonsin som jag äter en, ojoj. Mums, den var god, är dock inte säker på att en utan chokladsmak vore lika god... We'll see, jag kanske köper en till innan jag åker hem.


Vi "barn" var alla trötta , så det blev mest sov under resan dit. Det första vi gjorde när vi kommit fram var att åka igenom ett Safari med ca 50 olika sorters djur att titta på. Väldigt kul att se djuren så nära, vi körde bilen inuti djurens bur, om ni förstår ;)


Därefter gick vi in i parken. Första attraktionen på listan var Kingda Ka. Jag var dock en chicken och vågade inte följa med. Därefter åkte vi en massa olika saker innan det  var dags för lunch. Vid 4-5 tiden satte vi oss i en attraktion som åkte 10 meter och sedan stannade. Juhupp, där fick vi sitta i 10 -15 min innan de kom och släppte loss oss. Kul, vi fick gå tillbaka och ut.

Dock lyckades vi få ett "gå-före-i-kön" pass för en attraktion då vi inte fick åka denna. Men det passet fick vi inte använda på Kingda Ka eller den attraktion som vi fastnat på... ?!


Vi åkte lite andra attraktioner, bland annat en flumeride kopia som kallades Logflume. Skönt med vatten då vädret var Hett. Dessutom hade de fläktar som blåste ut vatten och "duschar" där vattnet sprutade och du kunde gå under för att blöta ner dig. Detta gjordes ett antal gånger för att svalka sig, dock var kläderna torra efter ca 30 minuter igen...


Senare, vid 6 (parken stänger vid 8) går strömmen för någon sekund och alla attraktioner stänger av sig. De stänger alla åkturer och ber folk lämna köerna då de inte vet vad problemet är. Vi väntar till halv 7 innan vi estämmer oss för att gå hem.


Man kan ju undra om detta är något som händer ofta då nästan alla åkturer stängdes av eller "gick sönder" under dagen.

Jag och E prova den saken där du ska slå en klubba så hårt som möjligt mot en "knapp", för att se hur stark du är. Såklart gjorde han inte sitt bästa och fick bara runt 120.. Jag därimot fick 144 och 147 ;) Så jag fick ett pris och valde en rosa supergirl hatt. Snygg värre!   


  

SÅHÄR snygg sr man ut när man har på sig sin rosa supergirl hatt!

 

Efter att jag vunnit min hatt, var det dags att bege sig hemmåt igen. Så det blev ju en lyckad dag med mycket skrik, skratt och sol. Härligt med så bra väder!

 

Sandra

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards