NewstoryPuma

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Sandra - 24 augusti 2010 23:53

Andra dagen i den nya skolan, och jag måste säga att I like it :)


Första dagen var enormt krystat och tyst, ingen som sa ett ord till någon annan, fast inte mycket tid till det heller iof. Folk frågade mig hur det hade känts, men vad skulle jag svara på det?!


Nu andra dagen var det såå mycket bättre! Vet inte vad det var som "släppte bomben", men något var det som genast fick alla att söka sig till varandra. Kanske var det det att vi var tvungna att gå till bamba tillsammans, eller iaf så kunde man inte smita ifrån skolan. Men iaf så hittade jag "rätt" med en gång och hängde med 3 tjejer under lunchen och rasten innan. Därefter var vi med några till av tjejerna, typ de flesta, och bara pratade.


Vi som går NVD1 (NV = natur, D = djurvård, 1 = årskurs) är 8 st tjejer som ska ha lite mer speciella djurkurser jämfört med resten av klassen. T.ex ska vi ha ekologi, etologi, djurkunskap, hästkunskap mm. De övriga, ca 22 pers, som går NV1A har mer matte och sådant trams   


Iaf så efter skolan tyckte jag och en tjej, L, att det skulle vara kul att gå o fika. i frågade några men alla hade förhinder, så vi stack själva. Fröken Olssons hette stället dit vi gick. Superduper mysigt var det där! :) Provade chailatte (som L påstod var suveränt gott) och en halloncheesecake. Mums fillibabba, säger jag bara!   


Tack för det, L! Det måste vi göra om snart!   


Over and out,


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards