NewstoryPuma

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

etta, etta, etta & etta.

Av Sandra - 5 september 2010 23:53

Tjoo Bree!


Då var det flera veckor sedan jag bloggade sist.

Men jag har inte riktigt haft något att blogga om och det tar så sjukt mycket tid, vilken jag inte har att lägga på bloggen.

Ledsamt kan tyckas, men jag har ett liv utanför min dator    


En snabbis bara, denna helgen har nog varit den mest lyckade i hela mitt liv!


I går (lördag) var jag först på agilitytävling i Stenungsund med Nezzie. Ett hopplopp och ett agilitylopp.

Disk i agilityn då hon missade (struntade i) att jag svängde och fortsatte fram ett hinder till. Resten av banan var superduper snyggt! :D  


Nästa lopp, hoppet, blev vi nollade och lyckades klämma in oss på en 4:de plats, 2:an, 3:an och 4:an kom i mål inom samma sekund. Det resulterade i en PINNE! Vår tredje och därmed SISTA i KLASS 1, hopp! Ahhhhh!     


Så nu är jag och Nezzie i klass 2 i hopp :D Världens bästa hund, om än inte så snabb   


Sen bar det av till Kungsbacka för tjejmiddag med några tjejer i klassen, underbart roligt hade vi!

Under kväll ingick staketförstörning och sjalhoppning bla..  


Sen idag åkte jag och Puma ensamma till vår hemmaklubb, SBK Göteborgsavd. 

Där var det lydnadstävling som vi tänkte vara med på.

Min moster ringer och säger att de ska komma och kolla, men de kanske inte hinner om vi får ett tidigt startnr.

Ja men såklart drar jag nummer 1 då!   


Hon låg platsen, även fast mormor satt med sin lilla cocker en liten bit bort och vi fick lägga om de då en hund drog upp en annan, vilket resulterade i att de sprang iväg med Puma efter sig...   


Lydnaden var jättebra jobbat av henne, jag hade ju inte alls hunnit förbereda henne som jag hade tänkt, så hon var inte alls med under linförigheten, men resten gick jättebra.

Det bästa var när vi ställde upp för hoppet. Det var som om Puma tyckte att hon visste vad hon skulle göra, för hon kastade som fram, rakt över hindret. Jag slängde mig fram och fick tag i svansen, så Puma hängde över hoppet.

Fick bära tillbaka henne till utgångspunkten och börja om. 

Nolla trodde jag, men nej se, momentet hade inte börjat !   

Så vi fick poäng på det ändå :)


Så här såg resultatet ut:


Resultat från lydnadstävlingen, klass 1, idag på SBK Göteborgsavd. 5/9-10


Platsliggning

Tandvisning


Linförighet 6½ "Långsamt sättande, Dubbel Kommando, drar i koppel"

Läggande under gång 8½ "Går ett par steg, DK sitt"

Inkallning 9½ "Snett sättande"

Ställande under gång 9½ "Något steg"

Apportering 8½ "Före kommando"

Hopp över hinder


Helhetsintryck 9


---------------------------------------------------------------------------------------

Summa: 175,5 av 200 (160 krävs för uppflyttning till nästa klass)


AHH, vi är i LYDNADSKLASS 2!! :D:D


Och med de poängen, så ska jag berätta vad dagens inläggs rubrik innebär. Någon kanske redan listat ut det?


Jo, Jag drog startnummer ett. Vi fick ett förstapris (över 160 poäng), eller etta-pris som man också kan säga. Vi kom på plats nummer ETT!

Och Puma är bara en klockren etta på allt :)


Det enda som hade kunnat vara bättre hade varit om vi hade fått etthundra poäng (gånger 2) ;)


Sandra

 
 
Ingen bild

Mostermoster

6 september 2010 14:35

Ja, ni var grymma! Det var bra att platsen fick läggas om, eftersom det gjorde att vi hann se hela ert program trots det onödigt tidiga startnumret! :)
Gillade stajlen på hopp över hinder! HAHAHA!

 
Ingen bild

Åsa & Mallan

7 september 2010 11:28

Grattis Sandra!! duktigt jobbat i helgen!!! .....fniss hoppet såg för läckert ut när du hängde efter i svansen...;-))) Lycka till i nästa klasser!!!! kram

 
Ingen bild

Sandra

9 september 2010 23:15

Haha, tack till er båda! :D Haha, ja visst var hoppet snyggt, vi har tränat mycket på att få till det rätt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 30 januari 2014 21:20

Motivationen att blogga går verkligen upp och ner. Just nu är jag rätt sugen på att ta tag i det igen, men inte med så "dagliga" uppdateringar, utan mer med funderingar och tankar kring saker som man skulle kunna skriva om varje dag och som inte är b...

Av Sandra - 10 juni 2013 13:15

Fy fan vad min hund är bra! Den här våren har varit överfull med agilitytävlingar och vi har haft många berg och dalar... Förhoppningar på resultat har varit höga från mitt och andra håll och mycket press har satts på Puma och mig själv. Paniken ...

Av Sandra - 15 maj 2013 12:48

Efter att ha tävlat agility tors-lör-sön förra veckan, med ett ihop-bryt på torsdagen för att vi aldrig kommer vidare, var det fantastiskt skönt att vi i söndags kom runt båda ag1-banorna med 25 resp 20 fel! Låter inte mycket för världen, men när m...

Av Sandra - 17 april 2013 12:00

    Här kommer för en gångs skull ett icke-hundrelaterat inlägg! I helgen blev jag så baksugen att jag faktiskt bakade. Den ni!Havreskålar med lemoncurdgrädde och skivade jordgubbar smällde jag ihop, och tro det eller ej men de blev ruski...

Av Sandra - 16 april 2013 14:43

I onsdags (10/4) började min agilitykurs jag håller i vår - tävlingsförberedande grundkurs. En ny kurs som jag själv har skräddarsytt och som jag tror kan bli jättekul :) Jag har insett mer och mer att jag personligen verkligen uppskattar grundtränin...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards