NewstoryPuma

Alla inlägg den 17 september 2010

Av Sandra - 17 september 2010 21:18

Tjoo!   


Blev bara helt plötsligt sugen på att blogga. Det har inte hänt något speciellt intressant den senaste veckan och bloggandet tar så enormt mycket tid (iaf för mig!), så jag har inte direkt känt för det.


Men nu så ! :)


Ja, precis som rubriken lyder så fick jag en uppenbarelse idag och kom att tänka på att Burgården, eller iaf min klass, verkligen har vidgat mina vyer!


99,9 % av alla människor jag någonsin känt vet var Partille ligger. De känner till Allum.

Men så nu helt plötsligt säger de i klassen "Var bor du, Sandra?"

"Partille" ler jag då.

"Par-till-e..?" Får jag som svar.

"Eh, ja, Partille. Du vet, Allum."

"Allum? Vad är det?"


GAAAAAH!


Finns det verkligen människor i vårt land som inte vet var Partille ligger eller vad Allum är för något?! Opps, jag har nog missat något.

Då kom jag att tänka på att jag ändå har varit så himla isolerad. I hela mitt liv har jag umgåtts med vänner från olika delar av Partille eller Göteborgs "förorter". I princip har alla mina kompisar Partille Tidningen.

Men i min nya klass var det inte en enda kotte som visste var Partille låg!


Inte för att det är dåligt, jag är superduper nöjd med min uppväxt, mina föräldrar har verkligen (enligt mig iaf) gjort så mycket som de bara kunnat rätt! Jag känner att jag har lärt mig att ta ansvar, uppföra mig moget (i seriösa situationer, t.ex med vuxna.), hjälpa till hemma, hålla ordning. Dessutom är jag "bortskämd" som många säger då jag får en hel del kläder o skor o dyl. utan att vara i galet behov av det eller för att jag fyller år. Ändå är jag inte otacksam och tar inte saker för givet.

Det är i alla fall min uppfattning om min uppväxt   


Så nu har jag fått vänner från Kungsbacka, Angered, Lindome och "Skogen" bla ;) Det känns väldigt bra o positivt, även om de tyvärr inte bor så nära att man kan träffas över någon timma, förutom i stan då.

Det är roligt att komma ut från lilla Partille och jag är glad att jag inte valde Porthälla, för då hade jag ju aldrig träffat mina underbara klasskompisar !  


Jag har bara känt er i 3 veckor, men ändå känns det som om jag har känt några av er i en evighet! Jag kan vara mig själv, känner inte att jag behöver spela eller tänka på vad jag pratar om eller frågar de andra om. Vi är så Naturliga med varandra, superskönt!

Även om alla kanske inte vill se mitt riktiga, flummig jag. Kan bli lite väl bra ibland ;)

Men det får de som umgås med mig stå ut med :D


Nu ska jag sluta babbla.


Det sista jag vill säga är att IMORGON, lördag den 18/9, ska jag och Puma tävla i APPELLSPÅR i Lerum!! Första tävlingen någonsin för oss båda i bruks överhuvudtaget, det ska bli jätteskoj!

HÅLL TUMMARNA!  


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Skapa flashcards