NewstoryPuma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra - 28 oktober 2010 21:15

Shoo bloggen!   


Förlåt mitt deppiga inlägg häromdagen, men jag fick reda på en ganska tragisk och jobbig sak, så jag behövde bara avreagera mig lite. Dessutom så hade jag ju inte uppdaterat på ett tag, tänkte att det kunde vara ett bra inlägg ;) Elr, nee.


Nu är jag så sjukt pepp på snö och vinter!   

Det är så himla mycket bättre än hösten som bara är lång, kall, mörk, lerig, tråkig och deprimerande. Missförstå mig inte, jag ÄLSKAR hösten. De dagar man kan gå upp samtidigt som solen, typ vid 11, och gå i en härlig Bok-skog som är helt orange och har en massa gula, bruna och orangea blad på marken, med en klarblå himmel ovanför. Men dessa veckor som varit har varit helt tvärtom. 

För det första ska INGEN behöva gå upp innan 7. Det är ett straff mot mänskligheten att Gud fixade så att vi ska börja i skolan och på jobben vid 8.

Det är helt kolsvart ute när man går till skolan, löv överallt som man halkar runt på, tårna, näsan, öronen och fingrarna trillar nästan av av kylan när det väl är fint väder.

Usch.


Fördelar med vinter/snö/jul:


Man ser var man sätter fötterna (Snö)

Man slipper kladdet och geggan (snö elr bara kallt)

Det snöar istället för regnar, vilket man inte blir lika blöt av (SNÖ)

Alla blir lite gladare då man närmar sig jul (vinter)

Allt blir så mysigt när en massa pynt sätts upp och godis bakas (vinter)

JAG FYLLER ÅR!! (DECEMBER!)

Man är närmre våren än man är på hösten (vinter)

Jag kan ÅKA SKIDOR EFTER MINA HUNDAR! (SNÖ!)

Jag kan galoppera med min häst i snön! (SNÖ!)

Skolan har uppehåll!! (jul)

Julkalendern går på TV (jul/december)

Jag kan använda mina Wannabe Moonboots! :D (vinter/kyla)


Nackdelar med vinter/snö/jul:


Det är kallt som in i satan ibland (vinter)

Snön är jobbig att ta sig fram igenom (Snö)

Folk blir julklapps-stressade (jul)

Man ser var alla hundar har pinkat och tänker

"usch vad äckligt att jag ligger i det gräset på sommaren" (snö)

Man måste skotta snö (pappa fixar)

Jag kan inte använda mina crocs längre (vinter/kyla)



Ja, som ni ser är "FÖRDELAR"-listan betydligt längre! :D


Så, vad tycker Ni? Bra eller dåligt med jul/vinter/snö?

Några punkter jag glömt?


Comment! :D


Sandra


Av Sandra - 26 oktober 2010 22:08

http://www.youtube.com/watch?v=DyLOkbW9yCI


Oro, sorg, smärta, stress, ångest. Det finns runt oss varje dag. Det är inget vi kan springa ifrån, det kommer alltid ikapp oss förr eller senare. 

Vi kan inte hålla för öronen och sjunga en hög låt i falsett som vi gjorde när vi var små. Det kommer ikapp ändå.


Ju mer man lär sig om situationen, ju mer problem och oro känner man.

Vare sig det handlar om att man är stressad inför alla läxor i skolan, eller rädd för att mista livet i en sjukdom, så finns de där. Känslorna som tar tag i vårt inre och kramar åt. Det kan krama en liten stund, på ett positivt sätt, som inför ett uppträdande. Det kan också krama hårt, hårt och länge.

Det kan kännas som om någon öppnar upp din kropp, tar ut allt, stoppar in det i frysen och sedan stoppar tillbaka det in i dig. Det är omöjligt att bli av med, förrän det själv släpper taget.


På ytan kan allt verka bra, du behöver inte oroa dig för något och alla är glada. MEn fråga vilken människa som helst på vår jord, om de har något de känner oro, smärta, stress, ångest eller sorg för, så visst tusan finns det alltid något!


VARJE DAG oroar vi oss för saker, vare sig det är små, ganska obetydliga saker, eller större, mycket mer viktiga. Det behöver inte ens handla om oss själva, det kan handla om vår värld, politik, brott som begås i vår närhet, eller bara helt enkelt om våra nära och kära.


Life can be fucking cruel sometimes.


Så kom ihåg, ta hand om de du älskar. Glöm inte att säga till dem VARJE DAG att de är speciella, att de betyder något för dig, att du älskar dem.


För en dag är de borta.

Av Sandra - 10 oktober 2010 23:05

Ahh, min första Stjärnvinst på Liseberg! :D Ihh, Me LOVE Geisha! <3

Nu ska jag mÖööla, natti!  

  



Sandra

Av Sandra - 6 oktober 2010 23:25

Förresten,


KM:et i agility i lördags gick skit. Ganska bra placering men Nezzie uppförde sig inte alls.


Appell tävlingen i spår som jag körde med PUma den 18/9 gick sådär. Lydnaden var helt katastrofalt dålig, men spåret var suveränt!! :D Hon var helt mosig i huvudet, så hon orkade ingenting under lydnaden :P 


Nu ska vi träna på framförgående och budföring en massa till den 31/10 !! :D <3

Av Sandra - 6 oktober 2010 23:19

... har jag varje dag om roliga inlägg jag borde göra på bloggen.

Bara sådana där helt vardagliga saker, små skämt eller komiska saker, saker som har hänt, ja lite allt möjligt. Det är ju det som är själva grejen med en blogg, att man kan skriva om vad som helst.


Så jag tänkte börja med det. Jag LOVAR ingen, då löften är till för att brytas (och jag kan nästan lova att jag kmr bryta det ;)) men jag ska försöka bli duktigare att uppdatera bloggen hädanefter, och jag tror att "blooperserna" jag kmr skriva om kmr hjälpa mig att uppfylla det icke-löftet.


Så detta var det jag hade att säga om denna dagen :)


Sen så vill jag bara säga att jag ÄLSKAR Amanda och hennes underbara novell (som ska bli en roman) om Lasermannen med kjol. Lite finslipning på det svenska språket och grammatiken, så skulle den kunna bli en storsäljare!


JAg ser med spänning fram emot fortsättningen, och det tror jag att resten av läsarna håller med mig om!

Dagens kapitel var så kul att jag nästan grät !   


Natt!!


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Skapa flashcards