NewstoryPuma

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Sandra - 3 februari 2011 20:52

Åh heej!   


Idag har vi haft matte. Skulle börja på matte B idag, vår lärare har varit borta så vi är lite sent igång.. Lärarna vill inte berätta vad det är med vår mattelärare, vrf han är borta, men vi gissar på att han har gått in i väggen, blivit illa skadad (av annan) eller liknande hemskt. Han ligger på sjukhus, råkade vår engelska lärare försäga sig med    That's all we know. Åh, just ja! HAn kmr vara borta minst en månad.


Så, tills vidare ska vi ha vikarie. Och inte vilken vikarie som helst, utan alls vår FAVORITlärare!    Eva heter hon och vi hade henne i naturkunskapen.

Den första frågan hon ställde till klassen under första lektionen var:

"Vet ni vad en älgjakt är?" Senare i kursen fick vi även frågan "Vet ni vad kvalster är?".

Kände att jag kanske valt fel linje, jag går ju trots allt natur och läraren tror inte att jag vet vad älgjakt/kvalster är. Suck!


Så som svar på er säkert ställda fråga när ni läste ovan, JA jag var ironisk om att hon är vår favorit.

Och för att ge er ytterligare bevis på att hon är en rena rama toppenlärare, så började hon dagens lektion genom att skriva med stora bokstäver på tavlan vad vi ska ha med till varje lektion. och KAN ni gissa, vad hon skrev?

JO, nämligen:

Penna

Papper

Radergummi (!!)

Räknare

Linjal


Sen fortsatte hon med att säga att det var väldigt bra att ha block istället för löspapper, då man har bättre ordning på papperna.


MEN HALLÅ, jag har bara gått i skolan i 9½ år och haft matte under ca 8½ av de åren, vad tror hon att vi har gjort hittills?!


SUCK, SUCK och åter SUCK. Någon som vill byte lärare, för jag kmr inte stå ut!


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards