NewstoryPuma

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Sandra - 27 februari 2011 22:47

Så var även denna helgen slut. Längtar redan till nästa helg :(

Har mest varit sjuk. Haft svullna och ömma halsmandlar i 1½ vecka nu, och i fredags började jag känna mig lite småsjuk. Igår var jag i stallet och busade med hästen i ca 2 h, och när jag sedan kom hem och hade duschat blev jag helt apatisk, la mig i sängen och sov/vilade i 3 h.. Kollade sedan på Vampire Diaries men var efter det fortfarande helt slut. Jag som skulle plugga!!

Lyckades rycka upp mig, men något plugg blev det inte mer än några meningar svenska-till-spanska översättning, jag är grym på det nu :D Har översatt ett helt handskrivet papper själv :) Med liten hjälp av lexikon ;)


Idag morse hade jag stämt träff med A, som äger hästen, då hon skulle lära mig tömköra Milou. Andra gånger jag tömkörde i mitt liv och med en ostadig och "grön" häst på det blev ju resultatet sådär :P Men vi lyckades ta oss runt några varv med halter och annat ;)

Hade tänkt ladda upp bildbevis, men min dator är nog trött nu och orkar inte fixa det..


Efter stallet åkte jag hem, bytte om, åt lunch och sedan skulle vi iväg till lillebrorsans fotboll. JAg satt i bilen och planerade inför dagens agilityträning tills pappa kom tillbaka, ca 35 min senare. Då åkte vi till ridhuset, jag tränade med Puma i 1,45 h och sen åkte vi hem.

Då märkte jag hur trött jag var. Fy, nacken gjorde (och gör fortfarande i skrivandets stund) grymt ont, åt alla håll. Trött och lite ur, ont i huvudet och ögonen hängde liksom inte med kroppen. Om jag svängde för fort så blev det suddigt någon mikrosekund innan ögonen fokuserade igen.

Tog en panodil, drack två stora glas vatten och hoppade in i duschen. Sen blev det middag och lite slapp, och nu mår jag bättre. Iaf i huvudet, har fortfarande ont i nacken. 


Nu när jag är klar med detta inlägg är klockan över 11 och det är dags för mig att sova :) Natti natti, hoppas på att jag mår bättre imorgon så man kan gå till skolan! För SÅ MYCKET ÄLSKAR JAG SKOLAN! :D *IRONI*


Sandra


ps. Slänger in en gammal bild som någon (antagligen lillasyrran) tagit på puma för något år sedan. Haha, sköna hundar jag har =) <3

Nej just det ja, det funkar ju inte att ladda upp bilder idag. CP dator. 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards