NewstoryPuma

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Sandra - 4 april 2011 21:48

Jaa, som rubriken lyder :D Livet är nästan som vanligt igen, och det är jag glad för :)

Som ni som läser bloggen vet så stukade jag foten förra söndagen. Detta har avrit en väldigt stor grej för mig ;) Ne, skämt åsido, men jag har tänkt och pratat väldigt mycket om min stackars fot under dessa dagar. Men nu har jag börjat komma igång/testa mina aktiviteter och måste säga att det går över förväntan =)

-Blåmärket är nu helt borta på foten.

-Svullnaden har gått ner och är endast svullen/öm runt fotknölen.

-Inga problem med att gå i trappor längre, inte ens nerför (första dagrna kunde jag knappt böja benet och fick ta ett trappsteg i taget = extremt jobbigt och långsamt :P + ser väldigt roligt ut :P)

-Kan springa om jag tar det försiktigt och helst inte  nerför.

-Körde lätt agility i söndags. Värmde upp ordentligt och sen var det ingaproblem, foten kändes inte av något alls =D Var dock väldigt försiktig, såresultatet blev ju sådär ;)

-Red idag :D :D Åh sicken lycka, har inte ridit häst på 3 månader :D Hobbe varunderbar, om än lite pigg :) Men det gjorde inte mig något, bara kul närman inte ahr ridit på ett tag ;) Foten protesterade inget, inte ens när jagstog upp i stigbyglarna :D Dock är den rätt trött nu ;)

-Körde bil i ca 2 mil igår, inga problem med foten och alla vi mötte överlevde;D


Jag som älskar att hålla på och röra på mig, aktivera mig och greja. Sååå skönt när jag då äntligen kan gå igen och slippa känna mig som en handikappad. Kände nästan för att börja skratt/gråta förra söndagen när det hände, då jag o J tidigare hade skojat om att hon kunde parkera på handikapp när jag var med i bilen ;) Det kändes verkligen som att detta stämde när jag knappt kunde ta mig framåt! 


Nu ska här pluggas och sen kolla Vamp Diaries =) Natti!


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards