NewstoryPuma

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Sandra - 12 april 2011 22:37

För att förra inlägget inte skulle bli för långt och för att Nezzie förtjänar ett eget inlägg, kommer här ett till ;)


Snabb resumé:


I söndags fyllde Nezzie år och jag var på agility Kick-off.

Sopade därefter gångvägen hemma hos oss då kommunen aldrig fixar det. HAr nu världens skavsår på insidan tummen, illrött och sträcker så fort jag försöker använda tummen. Dumma partillebo. 


I måndags började min kurs, agility fortsättning. SUPERDUPERKUL att vara igång med det igen, kändes så skönt! =) Härligt gäng som kommer lära sig massor på nolltid, no doubt! 

Efteråt fick Puma köra på de övningar de testat, se nedan.


Den streckade linjen är min väg. Puma var grym, det finns inga ord! Hon har aldrig varit så fokuserad, snabb, med som då. Full fart men ändå samlat o kontrollerat, inga dumsnurrar, inget gläfsande eller pipande, inga fel :D Helt perfekt, mitt hjärta   


   

Här körde vi bara 1-2-3-7. Samma här, hur bra som helst! JAg gick på vänstra sidan (vår bättre sida) och hon hukade sig ner och bara schvischade (??) igenoM!! :D ALDRIG innan har hon gjort så, hur snyggt som helst! När jag gick på höger var hon mer uppåt som hon brukar, studsade mer igenom än sprang. Men det kommer med säkerhet :) Sen skulle hon egentligen bara ta hinder 3, men tänkte "äh va f*n, vi kör på o testar 7 också" och hon fixade det! Måste blivit någon perfekt tajming där, för hon gör ALLTID dumsnurrar. Men nu vart det perfekt! :D


Efter agilityn körde vi budföring och hon fatatr verkligen marsch kommandot nu, springer såfort hon hört det :) bästa hunden <3

Var hemma halv 11 när kursen slutade halv 9 (a)


I tisdags (idag) har jag pluggat lite och vart på klubben (IGEN) för agilitysektormöte. Det tog endast 45 min o lite eftertjöt, sen vart vi klara =) Efter det har jag bara slappat.  Segis :P Nu ska jag fixa mig iordning, duscha o sova =)


Imorgon blir det påskbuffé i bamba med bla. påskmust, dessert, paj, köttbullar, korv och annat gott :D Bästa skolmaten :)


Natti!


Sandra

Av Sandra - 12 april 2011 21:12

Jaså, IDOL var visst ett populärt ämne att skriva om ;) Högsta läsarsiffran någonsin tror jag! Wow =)


I söndags fyllde Världen Bästa Nezzie 5 år!!  

Det firades med tårta, lydnadsträning och fint väder :)

   Såhär såg det då ut innan hundarna invaderade matskålarna =) Lägg märke till "ljusen" och "ljushållarna" ;) Fem, en för varje år =)

   MUMS!!!

   Såklart fick Puma också smaka ;)        Så här fin blir man i muschtachen efter tårta :)


Ingredienser:

Torrfoder

Morötter i "pengar"

Filmjölk

Vatten

Färskmat på tub

Färska godis"sticks"


Allt slank ner, även hos lilla kräsna puppie ;)


GRATTIS i efterskott till Newstory N-kull!

Nezzie, Ninja, Nikita, Nestor, Neon, Nero, Nio, Newton, Norton  

Hoppas ni fick en super födelsedag =) 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards