NewstoryPuma

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Sandra - 19 april 2011 21:09

Sådärja, då har man en header =) Tröttnade på det simla bloggnamnet som header och testade att lägga in en bild. Absolut inget avancerat o det passar inte direkt in med färgerna, men nu vet jag iaf hur man gör ;) busenkelt =) 

Om någon har bloggplatsen o vill testa, så valde jag höjd: 250 o bredd: 790 pixlar. det passar rätt bra tycker jag :)


Allt för att slippa undan plugget ;) Jag borde plugga samhäll, eller; leta info om Libyen-situationen.. Men det är ju ingen brådska, man behöver itne lägga sig i tid när det är lov ;) Men jag känner mig själv, brukar sitta sista dagen med allt. Tänkte vara duktig nu o göra det lite tidigare än så. vi får väl se hur det går :P


Var hos Johanna fre-lör, underbart mysigt!   Fick rida en travare som hette Manne, vi galopperade uppför två jättelånga backar o hästarna blev så svettiga o trötta =) hihi, übernice :D


puma började löpa på lördagen, bajs. Ingen tävling den första maj, hoppas vi kan vara med 6 maj i kungälv. skit.


Sen söndag hade jag utsläppet i stallet. sen vart det söndagsridning o då gick jag en kort promenad med puma o milou. hemskaste jag gjort på länge, de drar åt varsitt håll, puma älskar milou men milou hatar puma = de får inte hälsa, jobbigt värre... gick kanske 500 m på 20 minuter :P

efteråt så körde jag milou i paddocken, annica sa "du får köra själv" och så ställde hon sig utanför! hjälp! Nej men det gick toppenbra, milou har aldrig gått så fint innan =) lyssnade jättebra, svängde travade en hel långsida + kortsida, inga problem! bäst <3


måndag red jag o kajsa en långtur på 1.5 h, världens mysigaste väg! jag hade turen o fick låna underbara Hobbe, tack tack snälla! jättekul hade vi o väl vid stallet igen fick jag spola av honom för han var redigt svettig :P

sen höll jag kurs, det gick super o jag är så lycklig :D 


idag, tisdag, fyller farsgubben 45 år o det firades med frukost på sängen vid kvart i 6 =) jättekul att gå upp så tidigt, men gjorde inte så mkt när man kunde gå o lägga sig igen ;) vakande 10 av att bror ringde hem, sen somnade jag om o vaknade igen vid 12 av att han knackade hysteriskt på ytterdörren. hihi, vem har sagt att man itne kan sova 12 h när man är ledig? ;) 


Tog med voffie x 2 och frukost och satte mig ute i solstolen, satt där i tre timmar o bara njöt :) jobbig dag!!!

sen hämtade jag, bror o hundarna sofia på skolan och därefter lagade jag lite mer exotisk middag än det vanliga (pyttipanna, fiskpinnar o mos, köttbullar o makaroner...). Kyckling, rösti, currysås o ångkokta grönsaker blev det =) o allt gick på 45 minuter! :D


NU ska jag plugga lite innan tårta, puss puss!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards