NewstoryPuma

Alla inlägg under maj 2011

Av Sandra - 29 maj 2011 23:57

Hade tänkt att skriva lite om Johannas student som jag var på i fredags, men vet ni vad, klockan är tolv, jag har praktik imorgon och ska upp 6. Det är dags att lägga sig!


Studenten var awesome, jag längtar så grymt mycket efter just den student-veckan !


Islandshästridningen i lördags var bland det roligaste jag avrit med om, efter 3,5 h i skogen var man ändå inte redo att hoppa ned från hästryggen =) TACK flickor för den upplevelsen!

KAn starkt rekommendera Madkullens Islandshästar, www.madkullensislandshastar.com


Nu har jag planerat kursen för imorgon, då jag slutar fem hinner jag inte hem emellan. Vi hoppas på solsken imorgon och att min praktik blir lyckad, men alla tecken hittills har bara varit positiva =) 


NAtti! <3


Sandra

Av Sandra - 27 maj 2011 00:14

Chill dag idag! :D

Började 10.50 och slutade 13.40  ;) 
Däremellan hade vi 1 timme lunch..


Sen åkte jag hem, tog en powernap, gick en sväng med hundarna och sen kom kajsa och körde mig till stallet :) Milou har inte gått på typ en vecka mer än en liten promenad med bete, så trodde hon skulle vara galen, men hon var hur snäll som helst! Det hon gjorde mest var att hon stannade och vägrade gå! =)


Mysig häst den där, hur lugn o fin som helst och bara går för det mesta. En del gånger stannade hon så jag fick sitta av, hon låser sig liksom och då går det bara bakåt ;) Sen blev hon skrämd 2 ggr och "flydde" tillbaka, men fick stopp på henne snabbt och då lugnade hon sig direkt =D


Efteråt har jag bara tagit det lugnt, chattat med lite folk och  fått mig lite goa skratt =) Nu ska jag sova, men vet ni vad?

DETTA VAR MIN SISTA DAG I ETTAN! :D :D


Imorgon ska jag till skolan, men det är för att se på när min kompis springer ut och sen hem till henne :) På lördag blir det islandshästridning med K, J och L hos Madkullens kul! =)


Nästa vecka ahr jag praktik tre dagar, hoppas det går bra! Det ska iaf bli sktiskoj, hoppas på fint väder!


Tjing!


Sandra

Av Sandra - 26 maj 2011 00:06

Ja, då var vårkonserten över =) En underbar föreställning, vilken under kör och världens bästa körledare, Clifford! <3

Liten publik, men destu mer applåder lyckades de åstadkomma! Väldigt kul var det, kören sjöng sitt bästa och trots en del missar blev ju hela föreställningen väldigt lyckad =)


Jag sjöng som sagt a cappella (lärt mig hur det stavas ;)) med låten I wish I was a punkrocker. Hjälp säger jag. För det första, ingen som räknar in mig. För det andra, ingen som håller takten åt mig. För det tredje, JAG FÅR INTE LOV ATT ANDAS I LÅTEN! Aja, jag gjorde mitt bästa och är ändå rätt nöjd med resultatet, det var knäpptyst hela låten och bra med applåder efteråt =) Men lite sur för att jag inte fixade hela låten som jag gjort tidigare... Luften tog bara slut, det gick verkligen inte xD


Nu ska jag slagga, börjar 10.50 imorgon ;) 

Har även ringt praktikplatsen idag och fått infon, bokade klipptid igår och beställde mobil igår. Gud vad effektiv jag blivit! :D Gjorde kemi slutprovet idag, det gick väl ok. Hoppas jag.


Sandra 

Av Sandra - 24 maj 2011 23:42

Då var även denna dagen till enda =) 


Idag har det hänt en del småsaker, jag har fixat lite saker och pluggat. Ganska lugn dag ändå.


Började 8.00 med sista djurkunskapslektionen, vi fick kaka o cola =) Därefter hade vi sista datorkunskapen, redovisade powerpoint. Sen lunch (lasagne med skinka istället för köttfärs och typ 1 kg krydd version extra spicy / mol... ja, jag har pluggat kemi) och sen sista samhällen. Så himla gött att kunna säga sista lektionen, ihh =D Snart snart snart sommarlov!


Efter samhäll hade vi matte, i 5 min ;) Betygssnack, fick VG+ på nationella och får VG i slutbetyg =) Lycklig! <3


När jag kom hem ringde jag frissan och bokade tid, stor duktig flikka ;) Lite läskigt är det allt att ringa till främmande, men jag gjorde det =)

8/6 ska jag klippa mig om det funkar, vill verkligen vara nyklippt inför skolavslutningen! Annars kan det lika väl vänta till efter sommarlovet..


Ringde min praktikplats då jag måste få reda på tider mm, men de hade stängt, så jag får ringa imorgon :/ Nu för 20 min sedan beställde jag och pappa min nya mobil, beslutade mig äntligen för Samsung Galaxy Ace vilken jag hoppas mycket på =) <3 Den kommer inom 5 arbetsdagar!


Innan dess har jag suttit och pluggat kemi i 3,5 h och fattat nada. Gjort kanske 5 tal.. Just kapitel 6 och 7 är extra jobbiga tycker jag.. vi hoppas på få tal från de kapitlen! ;)

Imorgon är det nämligen slutprov i kemi, sista kemilektionen och sista provet =) Sen är det ur världen! :D


Nu måste jag packa inför vårkonserten imorgon, borsta bissarna och sen sova. Duscha får bli imorgon bitti istället, så håret inte är helt krusigt när jag vaknar ;)


Det är en sån himla go känsla när jag får tummen ur och tar tag i vissa saker. Typ köpa mobil :) Annars går jag bara och ältar o ältar.. Häromdagen tvingade jag pappa att hjälpa mig sätta upp en hylla och fixa min lampa, så nu har jag borrat genom en gipsvägg för första gången i mitt liv ;)


Natti!


Sandra

Av Sandra - 23 maj 2011 17:16

Körövning idag =) Både med kören och solisterna (solisterna ingår i kören ;)) 

Sjöng igenom alla låtar som ska vara med på onsdag.


KOM OCH KOLLA ! :D 

Vårkonsert i Burgårdens Aula, Våning två. Onsdag 25/5 klockan 19.00 - ca 20.00

Det kommer bli ett minne, kören är så himla mäktig när alla sjunger tillsammans och vi har riktigt duktiga sångare!


Själv ska man sjunga solo och akapella (?) (helt utan andra instrument) med låten "I wish I was a punkrocker".. Hjälp!

Tyckte inte alls det kändes bra idag när jag sjöng den inför kören, kändes som jag sjöng fel toner massor med gånger.. Men det var flera som sa att det lät riktigt bra, så vi får väl hopaps att de sa det och menade det, och inte bara sa det för att vara schyssta!


Nu ska jag äta och sen åka till hundklubben och hålla kurs, gång 7 av 9! :( 

Vill träffa dessa människor mer och lära de ännu mer!

Men de har kommit långt och jag är riktigt stolt över dem :)


Kram!


Sandra

Av Sandra - 21 maj 2011 16:53

Nu ska jag berätta om ett vad som jag och min kära klasskamrat Julia slog för 12 veckor sedan.


Vi mätte magrutor på gympan, vem som hade mest. Tja. ingen av oss ahde vä lsådär jättemycket att komma med ;) Men så bestämde vi att vi skulle börja göra situps varje dag enda fram till sommarlovet, och på skolavslutningen skulle vi visa magrutorna för varandra och bestämma vem som vann.

Den som vann skulle få 100 kr av den som förlorade ;)


Jag tyckte det var ett skitbra vad, för det gav mig något att sträva mot och det gjorde mig tvungen att fortsätta med situpsen även om jag inte orkade.


Så nu idag har jag gjort situps i 12 veckor och 2 dagar, i början 40 om dagen (20 höga ben/ 20 låga ben) och efter 5 veckor började jag göra 60 om dagen (30 höga / 30 låga).  Det innebär, att om jag inte räknat helt fel, så har jag gjort 5180 situps :D Det är inte helt fy skam ;)

Dagens 60 st har inte gjorts än, jag brukar göra de innan jag lägger mig.



Julia är nu skyldig mig 100 kr, för hon kmr aldrig hinna få några magrutor på 3 veckor! :D


JAG ser stor skillnad på magen, då den nu är mer jämn. Alla har ju en liten "putmage" vid naveln, olika stor. Men nu har jag liksom byggt på muskler ovanför också, så hela magen står ut lite o ser mkt snyggare ut =) Perfekt nu inför sommaren ;D


Visst, det kanske inte är ett såndärt 6-pack som alla snygga män i filmer har, men vill en tjej verkligen ha det? Ne, jag är nöjd med min mage nu =) Alla andra ser kanske inte så stor skillnad, då musklerna inte är sådär jättesynliga, men jag ser skillnad och det är det som räknas :)


Lägger upp en bild på min supersnygga mage, för bildbevis på att jag faktiskt har NÅGOT mot magrutor xD

 

Enjoy ;)


Sandra

Av Sandra - 19 maj 2011 20:50

Idag har det inte hänt så mycket intressant... Men kände ändå att jag får blogga nu när jag loggat in ;)


Skolan brukar vara 8.30-15.40, men då musiken och matten uteblev, gick vi bara från 9.40-13.20 :D Gööt med både sovmorgon o sluta tidigt =)


Mötte mamma o syrran vid bussen och så skulle vi kolla skor till lillsyrran o mobil till mig... "men när jag likaväl var med" kunde vi ju kolla kläder till mig också.. så det slutade med att vi kollade kläder till mig (köpte lite också, bla ett par shorts :D) i ca 45 min, sen skor till Fialotta i kanske 20-30 min och sen mobil till mig.. och var hemma först 16 ;) haha, jaja, hade jag slutat som vanligt ahde jag varit hemma senare ändå :P


När jag kom hem slappade jag lite, sen middag, sen skulle jag bara kolla lite abonnemang på iPaden i soffan, men blev så trött så jag somna xD Mamma väckte mig 30 min senare o tvingade mig att gå med ut med hundarna, mysigt väder!


Nu har jag suttit o kollat facebook i 45 min, dags att göra nåt nyttigt! Nu ska jag börja och bli klar med engelskan, reading log. Imorgon blir det frukost i bamba med spanskan o få reda på matte nationella, Det kallar jag snabb lärare :D (gjorde det i tisdags, får det på fredag ;))


Puss!


Sandra

Av Sandra - 18 maj 2011 23:40

Hej hopp =)


Har nu fått reda på en del av mina betyg, de är ju inte satta men (de flesta) lärarna har redan bestämt vad jag ska få ;)


Musik: MVG

Dator: MVG (om man ser till proven då jag fått full pott på båda)

Eng: MVG (det låg jag på sist hon snackade med mig, och allt efter det har gått bra)

Gympa: MVG (legat på hela året, dock ett år kvar av gympan så det kan ju ändras)

Matte B: VG (om jag inte fått extremt bra på nationella lär jag inte få högre..)

Spanska: G (antar jag, legat på det hela tiden :P)

Kemi A: G-VG (får VG om jag gör bra ifrån mig på slutprovet på onsdag, PLUGGA!)

Svenska: VG tror jag..

Djurkunskap: VG-MVG (inget betygssamtal där men allt har gått bra, hade dock kunnat vara lite bättre på vissa saker)

Samhäll: VG-MVG (vet inte vilket men vet att jag iaf har VG)

Ekologi: VG (tror jag)

Naturkunskap A: VG (redan satt sen förra terminen)

Matte A: VG (redan satt sen förra terminen)


Så ja, jag tycker väl att betygen är rätt bra =) 1-2 G är inte illa, då det i början av ettan kändes som om det skulle sluta med 0 MVG o en massa G...

Men gymnasiet är grymt mycket tuffare än 9an, i vissa ämnen. T.ex har jag aldrig haft kemi på detta sättet innan, så allt vi lär oss är nytt. 

Men i engelskan kunde ja redan allt det innan, så det har ju inte varit så där jättesvårt :P


Jag är iaf väldigt nöjd, första året är snart avklarat - sista skoldagen är nästa torsdag, men drar man på praktik två veckor och kommer tillbaka på skolavslutningen, solbränd o snygg ;) - och jag har överlevt !! :D 


Har fått världens bästa klass, tjejer jag verkligen älskar och innerligt hoppas att vi kommer fortsätta ses efter gymnasiet! På bara ett år har vi kommit varandra nästan närmre än vad jag är mina "gamla" vänner som jag känt i år, vi har verkligen blivit ett team och vi står upp för varandra i vått och torrt :)


Ännu en positiv sak är att denna terminen har det inte varit ett enda riktigt ihop-bryt, vilket det blev flera av förra terminen. Jag tror det beror på att nu hr man vant sig vid alla läxor, långa dagar, jobbiga lektioner mm. Innan gymnasiet var man så van vis att få alla läxor serverade, men nu ska man helt plötsligt ta eget ansvar och räkna matten hemma som man missar... Det är svårt!


Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon slipper vi musiken så vi får sovmorgon då med, gud vilket go vecka detta varit! Dessutom har vi ingen matte, så vi slutar 2½ h tidigare ! :D Då ska jag gå till några teleaffärer och klämma, känna på mobiler och prata med de som jobbar där. Nu får jag snart bestämma mig! 

Hittat Galaxy Ace idag, för bara 2.400 kr!! den verkar toppenbra, men vill se den innan jag köper :)


Natti!


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards