NewstoryPuma

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Sandra - 7 maj 2011 23:54

Jaa, då är det läggdags efter en underbar dag på härliga Kungälvs BK!

Mycket sol och trevligt folk, vilket gör att man älskar agility :)


Började med agilityloppet. Det blev disk i båda loppen, men något annat hade jag inte förväntat mig. Jag vill bara säga att jag är toppennöjd med mitt hjärta, över förväntan!


Agilityloppet:

Det gick super! Hon...:

stannade i starten

tog slalom i högsta fart, på den "svåra sidan"

stannade på banan

fokuserade på mig, även när det blev fel och vi tog om hinder (nezzie blev osäker såfort hon kände att det inte var 100% rätt oh kunde därefter vara helt okontaktbar :P)

låg ner innan starten och var avslappnad, ivanliga fall sitter hon och skakar, piper och gnyr för att hon vill springa


Jag tycker att hon löste det mesta med bravur, men sen kom ju då de svåra balanshindrena. Balansen hoppade hon både på och avfart men tror inte det var några fel. A:et hoppade hon uppfart så då skrek jag "sakta", men då tog hon spjärn från toppen av A:et och kastade sig rakt ut istället... hm, får man lov att göra så? ;)


Hon höll ihop bra, även fast det blev fel. Hörde henne "gruffa till" - som hon gör när hon blir frustrerad för att det blir fel - en gång bara. 

Så agilityloppet gick riktigt bra, vi visste att vi behöver träna på balanshinder då vi knappt aldrig tränat de innan ;)


Hopploppet:

Lite mer stress innan, jag fick säga åt henne att lägga sig. När hon väl lagt sig så låg hon fint innan vi fick gå in =) 

hon...:

stannade i starten

höll sig på banan och lyssnade fint

vart lite intresserad av dommaren när han visslade precis då hon kom ur (fel) tunnelingång, och eftersom jag bara körde på och inte samlade henne, så blev hon lite splittrad några hinder. Därav blev slalomingång lite knas och hon missade en pinne i slalomet.. Sen var det däcket, och det SUGER hon på. Vet inte varför, om det är att jag tränat det för lite, men hon fuskar gärna genom att hoppa ramen. Idag tog hon den fina vägen under däcket, vilket är typ 30 cm högt xD

Sen kom vi till "målrakan" som bestod av hinder väldigt klurigt placerade, det fanns ingen tydlig linje och för att lyckas var du tvungen att göra minst 2 byten. Det blev en hel del snurrar och många sprang bort sig elelr gjorde det inte snyggt.

Vi däremot, vi lyckades förträffligt och körde hela rakan och snurren utan problem, galant bakombyte mm. Sååå nöjd med hennes insats, tror att det avr en väldigt bra första tävling =)


Den kommande månaden har vi följande tävlingar framför oss:


12/5 Trippelchansen GMBK - inoff (kanske vara med)

21/5 Träningtävling Kallebäck - inoff

29/5 Stenungsund - inoff (kanske)

4/6 Träningstävling Kallebäck - inoff

6/6 Nationalhoppet Kallebäck - off med båda voffie


Så, alltså har Puma flera chanser på sig att visa vad hon går för och hinna få lite rutin på tävlingssammanhang, på inoff tävlingar. Det känns bra, en bra start i vår karriär! :D


Sov gott!


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards