NewstoryPuma

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

5180 situps senare

Av Sandra - 21 maj 2011 16:53

Nu ska jag berätta om ett vad som jag och min kära klasskamrat Julia slog för 12 veckor sedan.


Vi mätte magrutor på gympan, vem som hade mest. Tja. ingen av oss ahde vä lsådär jättemycket att komma med ;) Men så bestämde vi att vi skulle börja göra situps varje dag enda fram till sommarlovet, och på skolavslutningen skulle vi visa magrutorna för varandra och bestämma vem som vann.

Den som vann skulle få 100 kr av den som förlorade ;)


Jag tyckte det var ett skitbra vad, för det gav mig något att sträva mot och det gjorde mig tvungen att fortsätta med situpsen även om jag inte orkade.


Så nu idag har jag gjort situps i 12 veckor och 2 dagar, i början 40 om dagen (20 höga ben/ 20 låga ben) och efter 5 veckor började jag göra 60 om dagen (30 höga / 30 låga).  Det innebär, att om jag inte räknat helt fel, så har jag gjort 5180 situps :D Det är inte helt fy skam ;)

Dagens 60 st har inte gjorts än, jag brukar göra de innan jag lägger mig.



Julia är nu skyldig mig 100 kr, för hon kmr aldrig hinna få några magrutor på 3 veckor! :D


JAG ser stor skillnad på magen, då den nu är mer jämn. Alla har ju en liten "putmage" vid naveln, olika stor. Men nu har jag liksom byggt på muskler ovanför också, så hela magen står ut lite o ser mkt snyggare ut =) Perfekt nu inför sommaren ;D


Visst, det kanske inte är ett såndärt 6-pack som alla snygga män i filmer har, men vill en tjej verkligen ha det? Ne, jag är nöjd med min mage nu =) Alla andra ser kanske inte så stor skillnad, då musklerna inte är sådär jättesynliga, men jag ser skillnad och det är det som räknas :)


Lägger upp en bild på min supersnygga mage, för bildbevis på att jag faktiskt har NÅGOT mot magrutor xD

 

Enjoy ;)


Sandra

 
 
Ingen bild

Sassa

24 maj 2011 11:26

As fräckt! :D

Sandra

24 maj 2011 17:48

Vad ? =) TAck även fast jag inte vet avd du syftar på ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 30 januari 2014 21:20

Motivationen att blogga går verkligen upp och ner. Just nu är jag rätt sugen på att ta tag i det igen, men inte med så "dagliga" uppdateringar, utan mer med funderingar och tankar kring saker som man skulle kunna skriva om varje dag och som inte är b...

Av Sandra - 10 juni 2013 13:15

Fy fan vad min hund är bra! Den här våren har varit överfull med agilitytävlingar och vi har haft många berg och dalar... Förhoppningar på resultat har varit höga från mitt och andra håll och mycket press har satts på Puma och mig själv. Paniken ...

Av Sandra - 15 maj 2013 12:48

Efter att ha tävlat agility tors-lör-sön förra veckan, med ett ihop-bryt på torsdagen för att vi aldrig kommer vidare, var det fantastiskt skönt att vi i söndags kom runt båda ag1-banorna med 25 resp 20 fel! Låter inte mycket för världen, men när m...

Av Sandra - 17 april 2013 12:00

    Här kommer för en gångs skull ett icke-hundrelaterat inlägg! I helgen blev jag så baksugen att jag faktiskt bakade. Den ni!Havreskålar med lemoncurdgrädde och skivade jordgubbar smällde jag ihop, och tro det eller ej men de blev ruski...

Av Sandra - 16 april 2013 14:43

I onsdags (10/4) började min agilitykurs jag håller i vår - tävlingsförberedande grundkurs. En ny kurs som jag själv har skräddarsytt och som jag tror kan bli jättekul :) Jag har insett mer och mer att jag personligen verkligen uppskattar grundtränin...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Skapa flashcards