NewstoryPuma

Alla inlägg under juni 2011

Av Sandra - 20 juni 2011 00:39

Då har man sommarlov sedan några veckor (eller någon, ingen koll) tillbaka. Det känns riktigt riktigt skönt. OCh på somamren, ja då ska man ju inte sitta inne vid datorn utan vara ute. Det är avd jag gör och kommer göra halva somamren nu, då jag befinner mig till och från på mitt sommarställe som ligger på ön Saltholmarna (inte saltholmen). Där har vi varken dator eller internet, och endast en gammal tjockis-TV. Men det är ändå det bästa stället i världen att vara på. Kanske just för att de tinte finns något internet, alla har inte ett eget rum, vi har inget rinnande vatten och ingen riktig vanlig toalett. Det är landet och old-times, and I LIKE IT! 


Så vet ni vart jag tagit hus, så ingen blir orolig för min elelr bloggens välmående ;) Hör gärna av er om det är något, för jag har fortfarande mobilen med och den har täckning (tack gode god ;))!


Puss på er, ha ett underbart sommarlov/semester!


 Sandra 

Av Sandra - 8 juni 2011 21:07

Det var ett tag sedan! :D


Under den gångna veckan har jag praktiserat på Tolsereds 4H gård, tävlat på klubben i agility med båda hundarna ( en pinne i agilityklass 1 med nezzie och två suveräna lopp med puma, tyvärr 15 och 5 fel!), sovit hos bästa Julia =), haft träningstävling+kursavslutning i underbart väder, badat utomhus för första gången i år (Kåsjön) och klippt mig.


Jo, skaffat ny mobil också!! :DD En Samsung Galaxy Ace blev det efter mycket velande, och än har den inte gjort mig besviken =) Det enda jag har att klaga på är den extremt dåliga batteritiden.... visst, den drar mkt med internet o appar, men för sjutton, den skulle hålla i 640 h elr nåt i sånt här "batteriviloläge"... övriga håller typ 300! då borde den ju hålla bättre när jag använder den..

Aja, bara komma ihåg att ladda den så är det lugnt ;)


Jag vill bara passa på att marknadsföra Tolsereds 4H lite ;)

Jag har inte varit på 4H gård innan, men jag måste säga attt denna är underbar!!


De har massor med djur - hästar, kor, grisar, änder, getter, får, marsvin, kaniner och katter - och de får ungar av  flera djurslagen varje år!

Nu när jag har avrit där har de haft kattungar, ällingar (gåsbebisar), killingar, lamm.. Sen får de kalvar, två stycken kvigor, varje år, som de behåller ett år innan de åker tillbaka till bonden för att bli mjölkkor. 


De har besökstider 10-16 varje dag förutom under några veckor på sommaren då det är läger för barn. Lägren är ridläger och typ bondgårdsläger.

I vanliga fall har de ridskola och ridlektioner där.

Är du medlem i 4H får du lov att komma dit och hjälpa till med att ta in djuren vid 15-16.


Det ligger verkligen som helt ute på landet, ingen trafik hörs och det är en otroligt vacker utsikt. Hagar med smörblommor överallt! Dock är det ändå bara 5 minuters promenad till bussen, som går alldeles utanför hagarna =)

Buss från Svingeln tar endast 35 minuter.


De har även studiebesök på vardagar för skolklasser, ett måste tycker jag! Skitkul! Då får barnen lära sig lite om alla djurenoch sen bli indelade i olika grupper som tar hand om olika djurslag. Därefter är det ponnyridning och lunch. Billigt är det också, endast 35 kr / barn ! 


Så, jag kan bara säga: ÅK till Tolsered! =D

Det är magnifikt där och ni kommer inte ångra er!


www.tolsereds4h.se   


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards