NewstoryPuma

Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Barbackaritt o körning...

Av Sandra - 28 juli 2011 23:45

... med Kajsa idag =)


Startade med att vi körde Milou, samma slinga som i måndags. Tredje gången utanför stallet med vagnen o bebishästen går bättre och bättre =) Första gången som det var jag o någon annan, och jag tycker att jag o Kajsa fixade det riktigt bra! Kul, nu kan man snart känna sig mer säker på henne, att man liksom inte alltid behöver vara beredd eller vara flera. Att bara kunna köra ut med hästen och veta att hon går som hon ska =)


Därefter lämnade vi Milou i hagen och tog ut Hobbe (jag) och Ticka (Kajsa) borstade lite vid hagen och tog på träns (jag fuskade med barbackagjord, men använde den bara i traven :P). Sen red vi en slinga på bara en timme, nästan bara skritt. Dock var det väldigt kuperat o varmt, så Hobbe var nästan lika svettig som igår.


Supermysigt var det iaf, men imorgon ska han få vila från mig. ;) Imorgon blev det till att engagera sig i lilla vovven som har lidit av trisstess elr något de senaste dagarna, för hon har börjat (tre dagar i rad) att sticka så fort vi kommer hem efter promenaderna.

Som tur är lyckades vi sätta dit henne två gånger igår, en gång när pappa lurade bakom en buske och en gång när jag "klickade" i kopplet så hon trodde att hon var lös, men sen visst inte var det ;) Igårkväll kände jag att det räckte med att överrumpla henne - nu ville jag göra det positivt. För om man får välja; vill man att hunden inte smiter för att den är rädd för bestraffnigen eller stannar för att den har förväntan på matte/husse?!


Så då visade jag henne kamptrasan och sa "spring hem". DÅ kan jag säga att den lilla hunden susade uppför trappan och sen stannade som ett ljus på översta trappsteget =) Det tar sig, sa mordbrännaren ;)


God Natt!


Sandra


ps. Min lillasyster tycker att jag sjunger bättre än Chris Medina:

Chris Medina – What Are Words

Haha, vet inte det, men gulligt o snällt sagt iaf =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 30 januari 2014 21:20

Motivationen att blogga går verkligen upp och ner. Just nu är jag rätt sugen på att ta tag i det igen, men inte med så "dagliga" uppdateringar, utan mer med funderingar och tankar kring saker som man skulle kunna skriva om varje dag och som inte är b...

Av Sandra - 10 juni 2013 13:15

Fy fan vad min hund är bra! Den här våren har varit överfull med agilitytävlingar och vi har haft många berg och dalar... Förhoppningar på resultat har varit höga från mitt och andra håll och mycket press har satts på Puma och mig själv. Paniken ...

Av Sandra - 15 maj 2013 12:48

Efter att ha tävlat agility tors-lör-sön förra veckan, med ett ihop-bryt på torsdagen för att vi aldrig kommer vidare, var det fantastiskt skönt att vi i söndags kom runt båda ag1-banorna med 25 resp 20 fel! Låter inte mycket för världen, men när m...

Av Sandra - 17 april 2013 12:00

    Här kommer för en gångs skull ett icke-hundrelaterat inlägg! I helgen blev jag så baksugen att jag faktiskt bakade. Den ni!Havreskålar med lemoncurdgrädde och skivade jordgubbar smällde jag ihop, och tro det eller ej men de blev ruski...

Av Sandra - 16 april 2013 14:43

I onsdags (10/4) började min agilitykurs jag håller i vår - tävlingsförberedande grundkurs. En ny kurs som jag själv har skräddarsytt och som jag tror kan bli jättekul :) Jag har insett mer och mer att jag personligen verkligen uppskattar grundtränin...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards