NewstoryPuma

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Sandra - 7 augusti 2011 20:00

Tänkte köra en kortis om vad som hänt under veckan som gått, då jag varit snål med uppdateringarna. Det beror på att jag knappt haft på min dator då mobilen har internet som funkar alldeles utmärkt =) Dock blir inläggen från mobilen och iPaden som det förra, utan styckeindelningar o radbyten. Förvirrande o svårläst tycker jag, så det ska försöka att undvikas. 


Mån - Tränade agility med Felicia o hennes hundar o Puma. Efteråt badade vi i Delsjön, helt OK! :D


Tis - Gick med hundarna till Kåsjön med lillasyster, ca 1 h tog det. Där fick hundarna bada och vi badade o solade, åt melon o läste. Supermysigt, tyckte vi alla fyra!


Ons - Stads-sightseeing med Linnea! Puma och lilla Holger fick följa med också. Prommade runt i stan i några timmar, åt lunch o glass och satt på en parkbänk under paraply när det regnade. Hihi, riktigt kul faktiskt när det bara börjar regna och ingen annan har paraply, så alla rusar in i busskurer mm. medans vi bara satt där under paraplyet o gottade oss =)


Tors - Jobbade och skulle egentligen till stallet efteråt, men det blev för sent så hoppade det.


Fre - Körde Milou med Annica och min lillasyster Sofia. Milou var lite hispig o på tårna idag, reagerade på en del saker men skötte sig annars bra. Hon blir bättre och bättre för varje gång, och snart kommer det inte vara några problem att köra henne =) För varje gång kör vi lite längre, vilket är kul för det känns verkligen som om vi kommer framåt och klarar av etapp för etapp :)


Lör - Red på Milou med Annica. Det var ett tag sen, och WOW vilka framsteg hon gjort! Nu känns hon ju som en riktig ridhäst, går när man ber henne, stannar när man ber henne, växlar gångarter mm.. Fantastiskt =D

Efteråt skulle jag hjälpa mamma på fotbollen i cafeet då A-laget hade match, men hjälpen behövdes inte, så jag kunde bara sitta o gotta i solen när jag kollade på inte helt fula killar ;)


Sön - Då jag & A sett en hel massa kantareller i skogen, var vi ju tvugna att rida ut dagen efter och plocka dem! Vi fick ihop ca 1 liter, inte illa för en ridtur på 1,5 h och bara plocka vid vägen :P


Det var min vecka som gått, nu är det ca 2,5 v kvar av sommarlovet och det är helt OK, börjar faktiskt känna ett litet sug efter skolan o något att göra o vännerna igen =)


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards