NewstoryPuma

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Hemsida och senaste händelserna

Av Sandra - 17 augusti 2011 18:43

Hola!


Nu har det hunnit vara både tisdag och onsdag innan jag uppdaterat.


I måndags kväll var jag på klubben och tränade med Sebbe och hundarna. De skötte sig fint, jag fick flera bra tips och Sebbe fick känna på Nezzie lite inför tävlingen på lördag =) 


Tisdagen bestod av det vanliga detta lovet; stallet och hundklubben. Jag o Annica körde ut igen, och denna gången var det vara en enda gång jag behövde hoppa av för att hjälpa Milou. Hon var enormt taggad, fast vi kunde inte riktigt förstå varför. Kanske för att hon verkligen behövde verkas o hade lite ont, så hon ville skynda? Kanske för att bröstan satt annorlunda denna gången, förmodligen bättre, så hon kände hur stark hon blev? Ingen aning, men pigg o glad var hon iaf! ;) 


Sen insåg hon att man kunde ju galoppera, så då skulle hon testa det såfort hon skulle trava ;) haha, det är kul med busiga hästar ! Hon är så söt ändå, för nu är det inget bockande (tack gud för det) längre, utan bara  lite lätta stegringar. Det ser typ ut som om hon inte orkar uppför en backe och då halv-stegrar hon så hon kan "hoppa" framåt och få lite fart. Ser skitkul ut :P

På fredag ska vi löshoppa och nästa vecka ska vi harva paddocken :D


Sen åkte jag hem, duschade och åt middag och sedan körde mamma mig o hundarna till klubben. Tränade en stund med Puma och lät Nezzie springa ett varv. Insåg att Puma är vrålkass på däcket och att vi verkligen måste träna det så hon blir säkrare på det, för hon har inte en aning om hur hon ska genomföra hindret.


Efteråt vid 7 var det dags för agilitysektormöte. Vi planerade och bestämde en hel massa saker inför hösten, och jag blev riktigt peppad! Bl.a så har vi ju flera tävlingar, KM, DM, träningstävlingar, städdag & vinterträning framför oss!

Sen har jag kontaktat Anna Pettersson med Gandalf Grå och bett henne hålla privatkurs för mig o några till i agility. Det ska bli skitskoj och jag hoppas verkligen vi kan utvecklas mycket på några träffar med henne. Det känns lovande, då hon har samma ras. Hoppas att hon förstår Puma på ett helt annat sätt än en med en annorlunda ras kanske hade gjort..  


Idag gick jag upp ÅTTA! :O Åkte och jobbade och hämtade sedan Sofia på fritids. Sen har jag bara varit hemma o slappat, tränat lite skall med Puma (Hon är grym!!).


Nu sitter jag o försöker komma på något passande namn till min hemsida jag ska skapa.. Några förslag? De tags tacksamt emot! :D


Sandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 30 januari 2014 21:20

Motivationen att blogga går verkligen upp och ner. Just nu är jag rätt sugen på att ta tag i det igen, men inte med så "dagliga" uppdateringar, utan mer med funderingar och tankar kring saker som man skulle kunna skriva om varje dag och som inte är b...

Av Sandra - 10 juni 2013 13:15

Fy fan vad min hund är bra! Den här våren har varit överfull med agilitytävlingar och vi har haft många berg och dalar... Förhoppningar på resultat har varit höga från mitt och andra håll och mycket press har satts på Puma och mig själv. Paniken ...

Av Sandra - 15 maj 2013 12:48

Efter att ha tävlat agility tors-lör-sön förra veckan, med ett ihop-bryt på torsdagen för att vi aldrig kommer vidare, var det fantastiskt skönt att vi i söndags kom runt båda ag1-banorna med 25 resp 20 fel! Låter inte mycket för världen, men när m...

Av Sandra - 17 april 2013 12:00

    Här kommer för en gångs skull ett icke-hundrelaterat inlägg! I helgen blev jag så baksugen att jag faktiskt bakade. Den ni!Havreskålar med lemoncurdgrädde och skivade jordgubbar smällde jag ihop, och tro det eller ej men de blev ruski...

Av Sandra - 16 april 2013 14:43

I onsdags (10/4) började min agilitykurs jag håller i vår - tävlingsförberedande grundkurs. En ny kurs som jag själv har skräddarsytt och som jag tror kan bli jättekul :) Jag har insett mer och mer att jag personligen verkligen uppskattar grundtränin...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards