NewstoryPuma

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Sandra - 19 augusti 2011 23:32

Hej!


Så, i onsdags startade jag min hemsida. Vi får väl se hur det går med den, men lite kul att trixa lite iaf =) www.BelgarRyck.N.nu heter sidan, men då den är under konstruktion går den inte att hitta (så ingen idé att testa..).

Jag kommer meddela er när den är öppen för allmänheten, så ta det lugnt =)


Igår var jag på hundklubben med Linnea & Passo, Alice & Stella och såklart Puh. 

Alice & Stella ahr aldrig kört agility tidigare, förutom lite på skoj med egna hinder, så det var helt nytt för dem. Stella var rätt försiktig till en början mot alla hinderna, men när hon testat de någon gång så viftade svansen hela tiden och hon sprang upp på dem självmant =D


Passo skötte sig jättefint och man ser att det verkligen har klickat för honom nu! Hon lyssnar bra, tar hindrena fint och Linnea kunde t.o.m göra ett bakombyte in i slalom utan fel =)


Puma var toppen! Inte så svåra övningar kanske, men hon fick testa däcket ur lite olika halvsvåra vinklar, och hon tog det rätt Varje gång! :D kanske hon har en positiv minnesbild till imorgon, då det är tävling O:)

Hon fick även testa på en "serpentin-bana", typ som ett ihopsatt M och W. fyra böjar alltså.

Det var alla kontaktfältshinder, slalom med bakombyte innan, däck från A:et i en svår vinkel, 90 graders vinkel upp på A:et.... och vet ni vad? Hon satte det FELFRITT!! :D Gud så stolt jag blev då, riktigt, riktigt nöjd!! Mitt  


Idag löshoppades Milou i paddocken och det gick bra, lite dåligt framåtdriv, men hon hoppar som en gud  och uppförde sig fint annars. Kul, trots det konstanta regnet. Det värsta var bortplockningen, då var man inte så jättepigg i musklerna.. ;)


Nu ska jag sova, upp 6 (!!!) imorgon! Hjälp, hoppas jag kommer ur sängen..

Håll nu alla tummar och tår ni kan hitta, att det går bra för mig och Puma (satsar på en icke-disk!) och att Nezzie uppför sig med Sebastian deras två lopp (en bra placering kanske?).

Om jag orkar, hörs vi imorgon! Annars får ni kolla fb ni som har mig som vän, då en uppdate iaf kommer där =)


tjing!


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards