NewstoryPuma

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Sandra - 21 augusti 2011 23:45

Oj, vilken helg!


Lördag morgon/förmiddag och Söndag eftermiddag/kväll tillbringades på Kungsbackas BHK.

Agilitytävling var det som gällde denna helgen och även nästa, då åker vi till Stenungsund.


I igår, lördag, hade Nezzie två lopp och Puma ett & idag hade de varsitt.

Sebastian var med igår och körde Nezzie, vilket var väldigt kul att se tyckte jag! Han själv tyckte också att det var riktigt kul, även om han inte riktigt kunde erkänna det ;)


Resultaten då:


Nezzie 

Lör Agility 1: endast 5 fel! En rivning som var så ytlig så den knappt märktes, attans! Ett fint lopp annars, även om det har gått väldigt långsamt alla de tre loppen hon kört under helgen. Det slutade med en 8:de placering, helt OK för Sebbes o Nezzies första lopp tsm!


Lör Hopp 2: Ett halvdant lopp, långsamt slalom, någon miss i handligen (sa Sebastian, det syntes inte direkt..) och en stooor sväng som nästan blev en disk. Ändå bara 4,72 sek tidsfel (svängen tog 4 sek :P) och det blev då en FÖRSTA PLATS! :D Superförvånande, vi tänkte ju åka hem och skita i prisutdelningen då det inte hade gått så bra ;D


Sön Hopp 2: Mitt och Nezzans andra hopp 2 lopp, och vi tog oss runt utan disk! :D En rivning detta loppet också, men det var även detta hårfint och det var mitt fel då jag gjorde en alldeles för tajt sväng för henne.. Slutade med 5 fel och 2,13 sek tidsfel, då 7.13 fel. Helt ok ändå, supernöjd! Det blev en 11 plac. på det.


Puma

Lör Agility 1: Stackars Puma! Detta är ett sådant lopp man bara vill glömma bort... Allt var helt och hållet mitt fel, då jag planerat att ta ut henne ur buren 10 hundar innan för att hinna värma upp men inte ha en massa spillotid, men så var det 7 strykna av de 10, så helt plötsligt var det nästan vi!!

Hunden hade fått en kisse-promenad på morgonen och sedan suttit i bilen och därefter bur fram tills jag tog ut henne ur den, någon timme senare. Snacka om oschyssta förhållanden! Såklart gjorde Puma det enda hon kunde göra, superspeedad som hon var/blev av den plötsliga starten. Hon tjuvstartade, hoppade ramen på däcket (första hindret), tog balansen halvvägs innan hon vände och kom tillbaka. Vi flamsade oss runt halva banan innan jag tog in henne, satte henne ner och lugnade. Började sedan om på mitten av banan och resten gick som en smäck! Hur fint som helst och slalom i värsta farten =) 

(Loppet blev såklart disk som resultat..)


Sön Hopp 1: Detta loppet hann jag värma upp henne ordentligt genom att gå en promenad, springa/jogga fram och tillbaka över planen säkert 5 gånger, hoppa ett hinder i en åtta kanske 10 ggr och göra lite konster. Hon var mycket mer sansad. Satt kvar i starten (yes!), lyssnade superfint, tog alla svängar, blindbyten, framförbyten och bakombyten skitfint och hoppade däcket ordentligt på målrakan! :D Supernöjd, det är ju de saker vi har svårast för just nu. Däremot gjorde hon en töntig liten rivning (Lyft på benen, hundskrälle!!), rev muren(helt förståerligt, hon har aldrig sett en sådan innan) och kom fel in i slalom (My bad, fångade inte upp henne innan så hon bara flög in, och hann då inte bromsa så hon kom rätt). 15 fel allt som allt och en 21 placering, men jag var superstolt över henne! Hon visade verkligen att hon kan när hon får schyssta förutsättningar :)


Det var min helg, hoppas du har haft en lika bra ! :D


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Skapa flashcards