NewstoryPuma

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Sandra - 28 augusti 2011 23:45

Nu är jag riktigt less…

Skrev precis ett relativt långt inlägg, som sedan bara försvann när internet hackade sig.


Jaja, det kanske var för att ni skulle slippa behöva läsa så mycket.

Jag tänkte iaf skriva om helgens tävlingsresultat.


Puma var grym, satt i båda starterna, hoppade båda däcken, gjorde fina slalom och lyssnade bra. Dock rev hon två hinder på första banan, så det blev 10 fel. Var dock riktigt stolt över tiden, vi hade nämligen 10 sek snabbare tid än referenstiden =)

Agilityloppet så var hon lite mer ”crazy”.. Rusar upp på balansen trots att jag pratat med henne innan och sagt sakta. Mitt på trillar hon av (??). Ska ta tillbaka henne men då gör hon det från fel håll = disk.


Nezzie springer inte. Bokstavligen. Visst, hon galopperar runt nästan hela banan, men det är absolut noll fart. Och det är inte kul. Speciellt inte med en belgare, och när man vet hur fort hon kan springa! Nej, nu pensionerar jag henne. Sebastian kanske ärver henne i agilityn, men t.o.m han tyckte ju att hon var långsam… Hon får tävla säsongen ut då hon ändå är anmäld, sen får vi se hur hon är när skendräktigheten gått ur.. Ska man ändå iväg på tävling en hel dag kan man lika väl tävla båda, men tänker inte åka på speciella tävlingar för henne.


Okej, för att berätta hur loppen gick då (förutom långsamt), så diskade Nezzie båda. Hon lyssnade sådär bra, kollade på domaren på balansen och var allmänt seg… Jag är tvungen att fokusera så mycket på att få med mig henne att jag glömde bort var jag var och visade henne fel båda loppen! Men vi hade ändå diskat oss, så det spelar ingen roll ;)


Nu är jag tröööttt. Skönt att det är kort dag imorgon;  9.40 – 11.10 ;D Dock ska jag jobba efter och måste ju ändå gå upp 7.45 Och klockan är halv ett! Vill sova L


Denna kvällen har bara varit deprimerande.. Såg ”Barn med Cancer” på tv, satt och bölade nästan konstant i en timme. Sen läste jag på en blogg jag följer om en tjej vars häst blev träffad av blixten och dog. Hon fann den själv död i hagen. Fy. En kille i 15-års åldern dog i en motocross olycka idag.. Och nu sent så fick jag ett sms om att min kompis katt, Alfons, var tvungen att avlivas ikväll då hans bakben slutade fungera…


Nu räcker det med hemskheter!! Jag vill göra något roligt nu, eller bara kolla på komedier i flera timmar så jag tinar upp, men nu behöver jag sova! Hoppas allt känns ljusare imorgon, natti!


Sandra


Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards