NewstoryPuma

Alla inlägg den 1 september 2011

Av Sandra - 1 september 2011 19:51

Så där ja, då har snart ännu en vecka gått =) Och första veckan i skolan är avklarad (onsdag räknades ju inte så började på tors). Men hjälp, har det bara gått en vecka?! Det känns som om jag har varit på skolan i en månad redan :O


I måndags jobbade jag (denna terminen blev det måndagar som blir jobbdagar då jag slutar 11.20 O:)) och tisdags var jag i stallet. Det regnade floder och där var jag, utan regnkläder eller höga stövlar. Jippie.

Hittade ingen som vill/kunde rida med mig då Milou bara skulle skrittas någon timme i skogen - knappt gått senaste veckan o skulle kunna vara aningens pigg ;)

Plan B var då att tömmköra i paddocken.. Eh, ja, om jag vill ha ett sandakvarium i mina skor så skulle jag ju kunnat göra det... Nej, där tänkte jag inte traska omkring o bli dyngblöt!


Rätt som det var fick jag superont i magen också, till råga på allt. Ni fattar, ingen jättebra dag ;) Magontet höll i sig från ca 4 tills jag lade mig vid 11-12... "/

Det blev borstning o gos för hästens del, plus att jag o A installerade några nya lådor i skåpet =D Superfint blev det <3


Igår (ons) var jag o tränade med F, L, L & A. Super roliga övningar som Puma fixa jättefint! Hon tog däcket rätt varje gång, även fast jag verkligen utmanade henne och gjorde jättesnäva svängar =)) min bästa  

Dock har jag insett att sådana träningspass - när vi är 2-3 st som springer runt samtidigt - inte funkar för Puma. Hon blir helt splittrad och kan varken fokusera på det ena eller andra. Hon förstör för de andra när hon lyckas komma loss för att "vara med" och hon blir helt mosig i huvudet efter bara 20-30 min ... Det ger inte så mycket då känner jag!


Idag hade vi workshop med Triple&Touch, StarChoir (www.starforlife.com) och en massa andra skolor i Göteborgsområdet. Sååå mäktigt, jag Älskar den afrikanska kören, språket, folket och hela framträdandet! =) De säger att dans och sång är inte två olika saker, som det är för oss i Sverige. De säger att "dancing and singing are One". Alltså, du kan inte sjunga utan att dansa, och du kan inte dansa utan att sjunga =) Helt underbart när man ser hur de lever sig in och verkligen gör det med hela sin själ!


Missa oss inte när vi uppträder med de ovannämnda (plus bl.a Claes Malmberg och Måns Zelmerlöw!)  i Scandinavium den 26/10!! Boka biljetterna redan nu, på www.ticknet.se.


Nu ska jag duscha, var ute o cyklade med båda hundarna (en i taget) ca 2 km förut :) Superkul, det går fortare, de blir tröttare o jag får mer träning än om vi hade gått ;) Dessutom roligare då jag slipper skälla på dem för att de drar, utan bara kan cykla fortare :P


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards