NewstoryPuma

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Sandra - 14 november 2011 16:42

Då har helgen gått med stormsteg och det är redan en ny skolvecka..


På ett sätt känns det bättre och bättre så fort varje ny vecka börjar, för det leder oss närmre en massa skojigheter. Bl.a min födelsedag + "kalas", Julen med allt vad den innebär, MyDog, Vintern, snön (det blir så ljust och härligt med snö :)), våren ;)... Ja massa roliga och härliga saker har jag att se fram emot, men just nu och nästa vecka så känns det mest jobbigt med nya veckor. Matteprov på tors och fysik nästa vecka.. Etologiinlämning nästa ons och eng tills imorgon. Nästa vecka börjar psykologin, vilket ska bli kul, men det blir låånga tisdagar fraömöver (8-16.20) och sena tors, vilket är mindre kul.


Nu innan jul är det dessutom en hel massa möten, både i stallet (lucia mm), hundklubben (instruktörsmöte jaaa!), kören (inför sydafrika) och skolan (inför MyDog).. Dessutom har vi körövningar 1-2 ggr i veckan, lucia framträdande, julkonsert, julavslutning.... hektiskt liv i några veckor nu alltså! Men förhoppningsvis går dagarna och veckorna fortare då!! ;) 


I helgen var det också fullt upp.. Lördagen bestod av sovmorgon, trevligt sällskap av Felicia med voffar en stund och sedan kom moster och sambo med lilltrollet Juno och hämtade oss. Åkte ner till Varberg då¨Flisan skulle tävla sina två och Sebbe med Nezzie. Puma skulle avrt med också, men började löpa lite lägligt 2 dagar innan.. Men det är bra, för jag hoppas hon hinner klart nu till appellen i Varberg om 2 veckor!!  


Skynda hem, fixa iordning sig och eftersom jag missat bussen så körde pappa mig till underbara Julia som hade kalas. Trevligt värre var det! :) Sov över och vid kvart i åtta väckte Sassa mig, sen sjöng vi för Julia tsm med hennes föräldrar och jag åkte hem kvart i nio. Elr hem och hem, hemåt. Hade nämligen utsläppet i stallet så jag for dit och tog hand om det, sen red jag ut på Milou med Alice och Hilda, och tillslut fick jag åka hem. Men då hade jag missat bussen, så fick gå hem i kylan med tunn jacka på mig. Härligt!   


 Nu måste jag göra klart engelskan innan det blir middag följt av mer matteplugg. Jippie.


Sandra


ps. Min grymma handler Sebastian fixade den sista agilitypinnen med Nezzie under deras lopp! Så nu är mitt hjärta i klass 2 i både hopp och agility :D se loppet på: http://www.youtube.com/watch?v=mL9Bi7TAIK4

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Skapa flashcards