NewstoryPuma

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Sandra - 21 november 2011 20:30

Ja, det kanske skulle bli mitt nya smeknamn ;)

I fredags på idrotten åkte vi skridskor med klassen. Jag och några andra spelade hockey. Dum, ytlig, utseendefixerad och barnslig som man är så tog man ju ingen hjälm på huvudet, för "det har ingen annan och det är så fult"....


Vad händer då? 

Jo, jag krockar med en kille, vi trillar båda två, jag slår i höften och kindbenet i isen. Det ringer i huvudet och hela huvudet gör ont, fast inifrån som i huvudvärk. Jag kommer inte ihåg mer än att vi krockar, sen nästa gång jag vakanr till så känner jag att jag ligger på isen med ansiktet neråt. Fick berättat för mig att båda vi hade trillat och att jag hade försökt ställa mig upp men sen fallit ihop igen. Linnea och Julia kommer fram och hjälper mig av isen. 

Sen kommer det en lite rolig bit ;) Jag kommer ihåg det som så att jag blundade och sa "jag kan inte se". det jag egentligen menade var "jag orkar inte se, så ta det lugnt med mig och berätta när jag ska lyfta fötterna", men det orkade jag inte säga så de andra orden kom ur min mun istället.

Enligt Linnea så hade jag däremot hållt händerna för huvudet/ansiktet och sagt "jag kan inte se", vilket hon inte tyckte var så konstigt då mina händer var i vägen ;D smarta jag!


Så där tog min fredag slut, mamma fick hämta mig och vi åkte till vårdcentralen. En läkare testade mina reflexer, synen, klämde och kände på käken och testade blodtrycket. Tyckte att jag skulle ligga kvar över natten, om jag svimmat. Visste ju inte om jag svimmat eller bara blivit chockad, och ville inte gärna spedera min fredag där, så mamma "övertalade" honom om att låta mig åka hem. Fick sitta i soffan resten av kvällen och kolla på tv. Blev helt slut, men fick ju inte somna. Senare fick jag sova en timme ändå, och efteråt tillsammans med 2 huvudvärkstabletter, så kändes huvudet bra igen! :)


I lördags var det städdag av agilityplanen på hundklubben, vilket tog nästan hela dagen (11-16).. I söndags var jag i stallet 9.30- 15.00 med Puma, tog hand om hästen och hjälpte till på ett barnkalas. Försökt att hålla mig lugn och inte springa, då jag har tagit några springsteg har jag känt mig lite lätt snurrig och lite antydan till huvudvärk, men vet inte om den kanske är inbillad.


Nu ska jag fortsätta plugga fysik och äta chokladpudding, tjing!


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards