NewstoryPuma

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Sandra - 4 december 2011 17:16

För så grym som hon var idag på träningen har hon aldrig varit förr!!


Okej, från början då. 


Jag & pappa gick ner till "ängen" för att träna med hundarna. Satte upp en ruta med snöre runt (vilket hon för det första aldrig testat innan, alltså göra rutan med snöre runt). Lade en leksak mitt i 2 ggr, riktade in och sa "ruta". Sen tog jag leksaken i handen, riktade in och sa "ruta". Testade några gånger från det hållet och hon sprang (med viss tvekan, men ändå. Detta avr första gången jag satte namn på det och inte bara gick mot rutan med henne i koppel) rakt in och stanande på mitt kommando. 


Bytte håll och ställde mig några meter ifrån rutan. Även dessa gånger sprang hon rakt in i rutan och stannade på mitt kommando, även fast vi tränade Mot pappa och Nezzie. Bytte håll och ställde oss 10 meter ifrån. Riktade in, och skickade. Klockrent, rakt in i rutan och tvärnitade när jag sa till. Underbara hund!  

Nu hoppas vi att hon kommer ihåg hur hon gjorde idag, på lucialydnaden nästa söndag ;)


Sen tränade jag lite skall och kryp. Skallet behöver vi visserligen inte än, men kul att träna ;) Hon var helt otrolig på det! Ställde upp, utan några speciella förberedelser. Sa "skall" och hon skällde  hur jämt och fint som helst! Belönade det och testade sedan igen. Så fort jag sa "tyst", så blev hon tyst med en gång. Så härlig :D


Krypet börjar sitta nu, jag har fortfarande godis framför nosen på henne för att hålla henne låg, men vi gick flera meter och hon kröp jättefint :)


Efter det körde vi en inkallning och lite apportering. Inget tugg, inget slarv mer än vid tagandet på apporteringen. Så kosntigt, för på varje tävling vi gjort så tuggar hon och slarvar massor... Knäppishund ;)


Sen fick hon ligga och kolla på när Nezzie tränades lite. JAg kastade lite godis runt och på henne men hon gjorde inte ett försök till att ta dem! :) 


BÄSTASTEUNDERBARASTEFINASTEDUKTIGASTE PUUH!   

(inte alls partisk  )


Sandra   

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards