NewstoryPuma

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Sandra - 16 januari 2012 23:30

Agilityträning igår alltså! Såååå himla kul att sätta igång igen, tyckte både jag o jycken ! :D


Puma var allmäng högt o lågt första 5-10 min. JAg la henne vid sidan om medans vi bara skulle prata ihop oss lite, tänkte att Det kan väl inte vara svårt iaf. Haha, jo, tydligen var det väldigt svårt, för helt plötsligt kommer en Puma susandes med kopplet efter sig, kör en lov runt mig innan hon kommer och ser suuuperglad ut. Kan inte annat än skratta ;)


Så, när vi väl kom igång så började jag med att bara vara med P, vi tränade lite lydnad och sedan fick hon bara ligga och titta, med mig bredvid och massa godis. Hon lugnade sig fint då och kunde gå utan att studsa fram  till starten. Sen började jag med endast 2 hinder och belöning - redan då började hon gny/gruffa som hon gör när hon är stressad, inte förstår, det går för fort eller ingen variation (i agilityn endast..). Men när hon fick belöning redan då och kunde lugna sig lite, så kunde jag starta om henne och köra hela övningen utan något ljud alls :D Superfint lyssnade hon under hela passet, inga race, inga lock för öronen, inga dumheter. Bara ren o skär glädje, som ibland blev lite för mycket så att hon t.ex inte kunde sitta kvar i starten.


Andra övningen gick kalas och även banan. Är speciellt nöjd över banans första halva, där var hon hur grymt som helst! Men sen kom vi till en lång raksträcka där jag gjorde ett bakombyte, och tänkte att jag skulle hinna upp och förbi henne för att hjälpa henne in i tunneln fast att jag låg efter henne vid bakombytet... Hur tänkte jag där ??


Tyvärr är övningarna i fel format för att jag ska kunna ladda upp dem och orkar inte ändra det nu, så ni får klara er utan dem. Men roliga och sådär lagom svåra för första gånger, tyckte jag iaf!


Nu är det dags att sova, något jag borde gjort för ca 1,5 h sedan. Upp 6.20 imorgon "/


ps. Psykologiprovet idag kändes väldigt bra! :D Så skönt att det är ur världen, nu är det bara lite eng och etologi så är jag back on track ;) ds.


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards