NewstoryPuma

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Yava - överlevde i skogen 34 h!

Av Sandra - 24 januari 2012 23:10

Oj oj oj vilken vecka...

Det känns som om det redan är torsdag, så lång tid som söndagen och måndagen höll i sig..


Det har varit väldigt mycket nu ända sedan slutet av jullovet, mest roligt. Har fortfarande mejl att svara på från flera veckor tillbaka, ska skriva CV, plugga i olika ämnen mm.. Men inget akut som tur är :)


I fredags åkte jag o Linnea hem till Sassa på Donsö och sov där till lördag. Julia kom senare, så hon slapp ta sig upp kl 6 på lördagen ;) Gud vad roligt vi hade! Så mycket har jag inte skrattat på väääldigt väldigt länge! Riktigt ont-i-magen-skratt :D


Lördag  morgon skjutsade Sassa oss i GOLFBILEN (!! :D) över till Styrsö. Där träffade vi resten av kören och vår körledare, C. Övning i några timmar och sedan mysig sammankomst hos C. lite frågesport, lära känna prat mm. Väldigt trevligt!


Söndag börjar bra och humöret är på topp. Men sedan händer det som alla hundägare fruktar för; Felicias Yava hade blivit skrämd och rymt !! :O

Pappa o jag åkte dit och letade en kortis, men kände att vi inte mycket kunde göra så sen åkte vi till ridhusträningen.. Sena, negativ energi, stressade och dåligt uppvärmda kom vi dit, men träningen var en av de bästa PÅ LÄNGE! :D Puma var så himla samlad och fokuserad, inte ett enda slarv! OCh en bana felfritt på första försöket - det är nog första gången vi klarat det! ;) mitt    :a ! 


Hela kvällen satt jag sedan vid datorn. Skapade en grupp som heter "HJÄLP OSS HITTA YAVA!" på FB. LA till alla kontakter, uppdaterade infon, höll kontakten med Felicia. Redan på kvällen hade vi över 200 medlemmar och flera hade redan varit ute och kolalt och satt upp lappar.

Måndagen var en väldigt jobbig dag.. Ont i magen hela dagen, som en tjock pressande hinna över mig. Grät en skvätt ett flertal av gånger under dagen. Bästa J och L fanns då där och tröstade eller grät med mig     


På kvällen hade gruppen över 400 medlemmar (!) och ett 15-tal sidor/mediasidor/radiostationer/jägare mm. hade kontaktata av gruppmedlemmar. Många många som var engagerade i jakten efter Yava, men trots allt detta fick vi inte in ETT ENDA tips om var Yava hade setts till under dagen.


Halv 11 på kvällen ringer Felicia mig och gråter som en stucken gris. "De har hi-i-ittat Ya-a-va" var det första hon fick ur sig. Tror ni att mitt hjärta stannade eller?? ;) Men sedan kom det efter längtade slutet "hon må-å-år br-a-a!!" PUST!

Så var denna traumatiska upplevelse över. Mycket sorgligt och jobbigt var det under dessa endast 34 h (kändes som en vecka!), men även mycket glädje vid återföreningen. Och jag tror att vi alla har lärt oss något av denna händelsen, även om jag gärna slipper uppleva det igen! Nu får vi hoppas att Yava insåg att bo i skogen, det var ju inte sådär väldans trevligt.. ;)

Du är bäst Felicia!     


tre artiklar om överlevaren Yava, hennes hjälte som fann henne, bild på F & Y och annan info har det kommit i GP.se på nätet också! Här är länkarna:


http://www.gp.se/nyheter/molndalharryda/1.835371-vad-har-hant-med-yava- - första (22/1)

http://www.gp.se/nyheter/molndalharryda/1.836169-yava-raddad-fran-bergsplata - andra (23/1)

http://www.gp.se/nyheter/molndalharryda/1.836848-facebook-raddade-yava - senaste (23/1)


TACK till alla er som hjälpt till, ni är alla GULD värda!

Underbara hundsverige!    


Idag har jag varit hos F hela kvällen. Träffade Yavas husse och självklart Yava! Och inte kan man påstå att hon lider - hon var överlycklig! Studsade som en boll, glad och ville bli klappad hela tiden. Nu är det bara F som ska ta sig igenom denna psykiskt jobbiga händelse, sedan är de fit for fight igen :) 


Sandra 

 
 
Ingen bild

Flisan & Lillan

25 januari 2012 07:45

Du är bäst Sandra! <3
Nu ska vi precis äta frukost och Yava är super glad och vill pussa alla hela tiden! ;)

 
Ingen bild

Bulle

25 januari 2012 09:50

Jippie!! Jobbiga fast bra dagar som har gjort många ledsna men ännu fler LYCKLIGA!!

 
Pia

Pia

25 januari 2012 13:22

Så skönt att hon är hemma!

http://pajad.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 30 januari 2014 21:20

Motivationen att blogga går verkligen upp och ner. Just nu är jag rätt sugen på att ta tag i det igen, men inte med så "dagliga" uppdateringar, utan mer med funderingar och tankar kring saker som man skulle kunna skriva om varje dag och som inte är b...

Av Sandra - 10 juni 2013 13:15

Fy fan vad min hund är bra! Den här våren har varit överfull med agilitytävlingar och vi har haft många berg och dalar... Förhoppningar på resultat har varit höga från mitt och andra håll och mycket press har satts på Puma och mig själv. Paniken ...

Av Sandra - 15 maj 2013 12:48

Efter att ha tävlat agility tors-lör-sön förra veckan, med ett ihop-bryt på torsdagen för att vi aldrig kommer vidare, var det fantastiskt skönt att vi i söndags kom runt båda ag1-banorna med 25 resp 20 fel! Låter inte mycket för världen, men när m...

Av Sandra - 17 april 2013 12:00

    Här kommer för en gångs skull ett icke-hundrelaterat inlägg! I helgen blev jag så baksugen att jag faktiskt bakade. Den ni!Havreskålar med lemoncurdgrädde och skivade jordgubbar smällde jag ihop, och tro det eller ej men de blev ruski...

Av Sandra - 16 april 2013 14:43

I onsdags (10/4) började min agilitykurs jag håller i vår - tävlingsförberedande grundkurs. En ny kurs som jag själv har skräddarsytt och som jag tror kan bli jättekul :) Jag har insett mer och mer att jag personligen verkligen uppskattar grundtränin...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Skapa flashcards