NewstoryPuma

Alla inlägg under mars 2012

Av Sandra - 28 mars 2012 23:45

Ja, idag har varit en riktig fixardag.


Kom hem vid halv 5 och började direkt - rensade hundgården, åt middag, fräschade till mina ben, tånaglar, naglar, ögonbryn.. Sedan hade jag o Puma en underbart mysig springtur i mörkret (halv 9-9 :)) med musik i hörlurarna. Efter det blev det såklart en kall skön dusch, thé och äpplepaj och sedan städning av rummet. Bort med klädhögarna och rensade bland mina kjolar, sovtröjor och koftor. Är det verklingen normalt att ha 10 st sovtröjor i olika längd o material?? Börjar undra när jag står där med alla mina tröjor som jag max använder 5 av dem, och det tar ett tag innan jag kommit igenom bara dem.


Kjolar och koftor är samma problem - jag har minst 10 st av vardera, men ändå hittar jag ingen passande kofta när jag behöver en! Har bara en massa mjukis, i fleece och sådana gosiga material, men inga snygga, tunna..


Galet att en person som inte shoppar kläder så ofta, och ändå rensar garderoben rätt ofta, kan finna så mycket kläder att rensa bort...


Detta med springning då - det känns roligare för varje gång! Jag kommer in i det direkt, bara börjar jogga på, och första 2,5 km är inte det minsta ansträngande, hur skönt som helst :D sista biten hem är dock sluttande uppför lite lätt hela vägen, så den biten är segare ;) Har insett (till min stora stora fasa!) att jag verkligen måste börja träna mer. Det hjälper inte vad alla säger, jag behöver verkligen det! Elelr snare, sluta äta så mkt godis och kakor. Men det är mycket svårare, så... ;)


Usch, "love-handles" är något jag bara AVSKYR, verkligen det fulaste man kan ha, när man är smal i övrigt.. Så, dags att börja träna bort varningstecknen innan de "bryter ut" ;)

Frågan är bara när man ska hinna klämma in fler träningspass i mitt liv.. Förhoppningsvis räcker det med att säsongen startat nu igen, jag kommer röra mycket mer på mig än vad jag gjort hela vintern, och ett joggingpass i veckan lär ju inte vara fel det heller!


Nu ropar sängen, sedan länge egentligen!


Sandra

Av Sandra - 24 mars 2012 22:00

De som vi älskar mest i livet, är de som åsamkar oss mest smärta när de är borta.Började dagen med sovmorgon o sedan cykeltur med Puma till stallet. Red Milou i p. Och hoppade ett 30-cm hopp några ggr. Sedan fixade jag stallet åt milou och ticka och tänkte åka hem, för ville inte rida ticka i p. Och hade puma med så kunde inte ut i skogen. Men en kvinna i stallet hade tappat sin mobil i skogen, så jag red ticka medans E och L tog Puma och gick till fots. Efter ett tag sa jag att de kunde släppa Puma, för hon drog så mycket. "Dessutom" sa jag "gör det inte så mycket om hon jagar något här, för det är inga bilvägar nära". Efter ca 10 min lös drar puma iväg och försvinner. Vi fortsätter, för hon försvann framåt på stigen. Vi ropar och visslar men fortsätter, för hon brukar ju alltid komma tillbaka efter bara några minuter.Efter ca 15-20 min börjar jag bli ganska orolig, för hon har inte synts till. Då helt plötsligt ser vi henne. Långt nedanför, ca 100 m bort, går hon o nosar på en äng. Jag ropar "puhit" - som är det bästa inkallningskommandot hon vet - hon stelnar till och kollar på oss. Sedan sätter hon av i världens fart mot oss, men bara 50 meter ifrån är det ganska brant och jag hör henne utstötta ett "vad ska jag göra?!"-gny. Sedan ser vi hur hon vänder om och sticker iväg åt andra hållet. Jag såg inte hur brant det var eller varför hon vände, men antar att det var väldigt brant och hon tyckte att det var för svårt, vad vet jag..Vi väntar ca 5 min på henne och tänker "närsomhelst kommer hon på stigen, hon sprang nog bara runt"... När hon inte dykt upp på den tiden går vi tillbaka upp och letar. Fortfarande inget spår av henne. Vi hör hundar skälla en bit bort och tänker att hon måste sprungit dit.En kille kommer med hundarna, "nej, de skällde bara för att vi skulle gå ut" svarar han. Han skulle hålla ögonen öppna och ringa om han såg nåt. Vidare hemåt, nu ute på vägen. Vill inte locka ut henne på vägen, om hon spårar efter oss, men vad ska vi göra?! Ser två arbetsgubbar i skogen, tänker att de kanske sett något. Nej, ingenting. Samma där, ger dem ett nummer att ringa om de ser något.Nästan tillbaka till stallet ringer jag pappa och börjar redogöra för vad som hänt. Ska precis komma till stycket "kan du ta med nezzie och komma hit?" när jag plötsligt avbryts. Precis bredvid grinden vid gödselstacken, där vi startade vår tur, ligger Puma. Smutsig och blöt, men oskadd, glad och gosig. Avslutar samtalet, hoppar av hästen och börjar störtbölande krama om hunden.De som vi älskar mest i livet, är de som åsamkar oss mest smärta när de är borta.Men ett liv med dig är värt en evighet av saknad och oro, bara du finns hos mig! <3Sandra

Av Sandra - 20 mars 2012 22:36

Hej Hopp!


Denna helgen var grym!! Började med fredagsmys, kursplanering och övernattning hos Felicia <3 

Sedan hem på lördagen, gå prom. med hundarna i det fina vädret och därefter stressa med mat, smink o kläder innan tåget gick in mot stan. Till Styrsö föra tt sjunga sista konserten med kören, kändes sorgligt men ändå väldigt bra, en himla fin konsert blev det iaf! :)


Vidare tillbaka till stan med kören, och hem till Philip för fest - reunion med kören alltså! Supertrevlig och mysig kväll med mycket dans, (skön)sång och snack. Även lite gungning på gungställnignen som var utanför, väldigt nostalgiskt!


Hemma innan 3 och stupade i säng, vaknade 11.30 utvilad o pigg på söndagen :) Hann knappt mer än vakna (äta frunch, kolla tv, spela dator o städa...) innan det var dags att åka till agilityträningen. Där gick det helt suveränt bra, Puma uppförde sig hur fint som helst! Felfria nästan hela tiden, lyssnade toppenbra, inget flipp... Min prinsessa  


Igår var jag ute o sprang med henne efter skolan o jobbet, drygt 3,5 km på 22 minuter. Ingen jättebra tid, men kändes bra eftersom vi inte tränat på hela vintern! Nu ska vi "hårdträna" inför VårLöpet i maj :D


 Idag blev det Donken med J & L efter skolan, dessutom eldade vi papper och metall på fysiken och gjorde sönder skolans utrustning! Men enligt vår lärare, som utförde dådet, är föremålet "fortfarande användbart, det ser bara lite kantstött ut... hehehe" ;) När pappret brann slängde han ner det på golvet, medans jag skrek "det kommer börja brinna, det är ju plastgolv!!". Sedan stod han o stampade på pappret i någon minut, medan L skrattade och jag höll för ögonen. Sen luktade det rumpa en hel våning upp..


Sedan hundklubben, plugagde lite o tjötade en del. Tränade Puma lite, grym (som vanligt 0:)). Sofia fick testa, det tyckte de båda två var kul och svårt! 


Nu ska jag fortsätta plugga, prov imorgon.


Puss o hej!


Sandra

Av Sandra - 12 mars 2012 23:53

I lördags var det möte på hundklubben, vilket tog nästan hela dagen.. Inte riktigt tanken, och vet inte om jag fick ut så mycket at mötet, men intressant föreläsning i alla fall! Trevligt sällskap och go fika fick man också! ;)


Mys med familjen under melodifestivalen - vilken tur att Loreen och inte Thorsten Flink vann! Jag hejade dock på Danny, men enbart för att jag tror att han med sin coola outfit och koreografi hade kunnat komma längre i ESC än Loreen... Men vem vet, det kanske går superbra för henne ? Hoppas !


Sen på söndagen körde jag ännu en hurtig dag, och denna gången fick hunden jobba ordentligt också! Det känns bra både i min kropp och i mitt hjärta då, när jag vet att hon är redigt nöjd =) <3


Började med att spåra med pappa på förmiddagen. Så bra har hon nog aldrig spårat, helt klockrent! Min lilla prinsessa <3 Lade en apportstig åt henne innan, för att påminna om att apporterna är viktiga. Kanske avr det det som gjorde att hon samlade sig så fint och spårade så bra på det "riktiga" spåret sen, i vilket fall så gjorde hon det med bravur!


Pappa sa mitt under spåret "Den hunden hade jag inte varit osäker i skogen med". Det tycker jag beskriver ganska bra hur fint hon jobabde och hur klockrent hon kollade av sidorna av spåret då och då och valde rätt ;) Tog pinnarna superfint och likaså vinklarna :D


På kvällen var det dags för agilityträning, gång 9 av 11 nu... Ååå vad jag längtar till gröna gräsmattor, sol, frisk vind och öppna ytor.. Trivs mycket bättre ute än i ridhus ! Men de tär ett väldigt bra alternativ när man inte kan vara ute, och det ridhuset är väldigt bra. 

Även här skötte Puma sig fint. Flummade en hel del i början och började pipa som hon gör när hon inte förstår men vill göra rätt. Lägga henne ner, fokusera på godis och mig. Sen, fit for fight och vilken fight! :D Klockrent, hon låg lös bara någon meter ifrån Eskil när han körde agility och även när hans leksak kom vinande förbi, låg hon :D <3 Sedan körde hon en hel bana felfritt, förutom en liten tunnel hon sprang igenom för att jag släppte fokuset lite i slutet.. Blir så himla stolt över henne när hon är så klockren och duktig, underbart!!


Sandra

Av Sandra - 10 mars 2012 01:06

Shoo!


Nu har jag haft ett lååångt uppehåll från bloggen,  från början för att jag varit i Sydafrika, men sedan för att jag haft så mycket att berätta att jag inte orkat skriva ner allt här och då har det inte blivit något! :P


Nu har bloggen iaf Äntligen fått nya kläder - vårlayout! :D 


Höstlayouten fick stanna så länge, och tillslut glömde jag helt av att vintern var här och det var dags att byta.. Så, bloggen har fått frysa lite men nu när våren är här så blir det lite piggare, gladare färger!


----------------------------------------------------


Idag har varit en sådan där riktig hurtbulle-dag för mig! Har känts otroligt bra måste jag säga!

Började dagen med idrott, valde att simma. Simmade, bara för träningens skull, hela lektionen - 55 min - i sträck. Ca 1,7 km eller nåt sånt blev det, helt ok. Livräddade dessutom "dockan" 2 ggr och fick en ny kompis - en tant som började prata med mig varje gång vi simmade förbi varandra. Härligt!


Sedan, efter skolan, följde Linnea med mig hem för vi hade sedan några dagar tillbaka bestämt spring-dejt idag. Vi ska nämligen vara med på VårRuset med hundarna, 5 km springtävling i Skatås till sommaren. Så vi måste börja träna nu ;) Vi sprang knappt 3 km med mina hundar i duggregn, mysigt!


Hoppas jag kan gå imorgon, för då är det möte på hundklubben och träffa uppfödare + Puhs bror som gäller, superkul! :D


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards