NewstoryPuma

Alla inlägg den 29 juni 2012

Av Sandra - 29 juni 2012 00:08

Världens Bästa. Det är min Puh det. Även kallad Newstory Puma, och ca 20 andra namn. För det är sant som man säger - kärt barn har många namn!idag insåg jag att hon är verkligen en riktig naturbegåvning den där Puh. Hon må se helt blåst ut större delen av tiden, men innanför pannbenet måste det sitta en riktig räsermaskin, för OJ vad fort hon lär sig det mesta! ....att trampa på ett lock (dutta) lärde hon sig genom att kolla på mamma Nezzie o sedan göra det två gånger. När nezz dessutom 'bugade' på locket, gjorde såklart puh detsamma.Att hitta spårupptag för första gången på direkten, bara pang å inga konstigheter.att fixa ett upplet med två föremål på ca 20 m djup, när hon aldrig kört sök, inte gjort något ordentligt upplet tidigare och det dessutom var två år sedan vi testade sist.. Med mera! Det finns massor av saker hon bara har greppat direkt. Ett till exempel är skallet, som hon lärde sig på andra gången och tyst kommandot funkade även det hur bra som helst, det var bara att säga skall o sen tyst och så var det klart!Men jag får väl ta åt mig äran, det är ju trots allt jag som tränat henne i allt hon kan ;) så anledningen till att hon är så extremt lättlärt ligger endast i att hennes matte är så Otroligt duktig, bra och allmänt bäst helt enkelt. Så Måste det ju vara ;)Sandra

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Skapa flashcards