NewstoryPuma

Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Sandra - 15 juli 2012 17:10

(Detta skulle egentligen kommit ut för flera veckor sedan, men hamnade på något sätt i utkastet istället.. )


Igår blev det Äntligen agilityträning igen, efter en hel vecka med spår, lydnad, spår, upplet, spår!

Veckan på kennelläger i Rimbo, Sthlm har varit underbar och det är SÅ kul att träffa Pumas och Nezzies syskon/släktingar och alla trevliga tervmänniskor!   


På onsdagen hade vi, som traditionen kräver, den årliga Newstory Cup - kennelns hundar tävlar mot varandra i den bruksklass de tävlar i officiellt och en vinnare (procentuellt)  koras. Förra året kom jag och Puma tvåa, då tävlade vi i apellklass. I år tänkte vi såklart försvara platsen, men konkurransen var hårdare och våra moment svårare (iår tävlade vi i lägre), så vi slutade på en tredje plats istället. Inte illa det heller!

  

Såhär såg det alltså ut på pallen i år:

1. Linda & Kiwi (Nezzies mamma)

2. Niklas & Remi (Nezzies halvbror)

3. Sandra & Puma


Här kommer lite bilder på min fina Puh:


 

Puma har fullt fokus i spåret!

      

Full fart in med föremålet i uppletandet - ca tredje gången i hennes liv!

       

Min fina   

       


  


    

En del av fina P-kullen - Annica & Prima, uppfödare Lena & Malte (Prio), Sandra & Puma


 

Äntligen börjar krypet sitta ok - hon kröp såhär fint i åtminstone 1,5 meter!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Träningen igår var den sista med både Puma och Ninjo inför tävlingen i Ulricehamn. Att springa med Puma en varm sommardag brukar resultera i svett, men att köra med både henne och Ninjo - en lika galen hund som Puma - då blir man helt genomsvettig! Ninjo är fantastiskt rolig att köra med, och trots att mycket av hur han fungerar är likt Puma, så är han en helt annan individ med andra egenskaper och färdigheter. Det är otroligt lärorikt att träna olika sorters hundar, för man måste anpassa sin handling för varje individ.


Att ha fått träna dessa gånger med Ninjo och bygga en grund relation med honom, har varit fantastiskt! Det är superpeppande att se och uppleva hur hunden utvecklas med mig, från att vi inte alls förstod varandras signaler och det var en hel del skall och osäkerhet, till att vi blev ett riktigt team och för det mesta gjorde rätt :)

Det ska bli kul att tävla honom i Ulricehamn och se vad vi går för!


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards