NewstoryPuma

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Sandra - 21 augusti 2012 14:12

Igår var en sådan dag då jag bestämt mig för att vara hemma hela dagen och få lite saker gjorda. Det kan behövas, när man har en "att göra"-lista på ca 20 punkter.. Denna listan har jag skapat under senaste halvåret, och inte mycket har försvunnit från den ;) Dessutom blev mycket annat gjort igår - fb, hundpromenad, samtal, chattsamtal, tvtittande.. haha ja, jag är inte jordens mest produktiva människa alltid!


Jag började dock dagen med att baka dubbel sats snickerskakor, mums!
5 mindre burkar blev det, så om någon är sugen på en fika är det bara att svänga förbi ;)


Receptet är enkelt och onyttigt, precis som det ska vara:


värm samman i kastrull;
1 burk jordnötssmör
1 dl socker
2 dl ljus sirap
2 tsk vaniljsocker


blanda ihop;
10 dl krossad k-special eller rice krispies
1 dl kokos


rör ihop smeten med flingorna


bre ut på bakplåtspapper (ca 30 x 40 cm, men det är inte så noga) på en plåt


ställ in i frysen


smält 1,5 - 2 st (175 g styck) blockchoklad - ljus eller mörk är efter eget tycke. jag kör på 2/3 ljus och 1/3 mörk


häll det över den frysta kakan, skär i bitar så fort chokladen stelnat (kan behövas några minuter i frysen)
kakan är rätt mättande, så förslagsvis borde inte bitarna vara större än 4 x 4 cm.


därefter kan kakorna placeras i frysen eller avnjutas direkt :) Enjoy!


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards