NewstoryPuma

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

Negativ energi, go away!

Av Sandra - 12 september 2012 23:45

Veckan har hittills varit rätt kass, med alla möjliga sorters deprimerande anledningar känns det som.. Som tur är så gör ett pass på hundklubben mig alltid på bättre humör!


Igår kväll blev det lite trixig handlingsträning med både Puma och Eskil (dock knappt så jag rörde mig, med tanke på förkylningen som kommit).. Eskil är för lätt, det blir nästan svårt att handla honom för att han är så känslig!   

Ska bli SJUKT kul att få äran att köra flera klass TRE lopp med honom i höst !!


Idag var det valpkurs och kursarna var SÅÅ duktiga! Jag är så imponerad, deras hundar klarade av alla sorters hantering och pillipill, bli täckta med jackor och burna upp-och-ner. Fantastiska     

Därefter körde jag och Puma ca 11 minuter kontaktfältsträning - upp- och nedfart på balansen, nedfart på vippen. Och min lilla ängel gjorde det så fint så fint, att jag känner mig riktigt hoppfull inför hösten hårdträning! Du är bäst Puh!     

Imorgon kör jag och Linnea ett pass agility till, stackars hund! Lite lydnad och brukslydnad får det bli också, för på fredag är det Lydnad klass 2 tävling och på söndag är det lägrespår tävling! Proppfull hundvecka m.a.o, me like!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 30 januari 2014 21:20

Motivationen att blogga går verkligen upp och ner. Just nu är jag rätt sugen på att ta tag i det igen, men inte med så "dagliga" uppdateringar, utan mer med funderingar och tankar kring saker som man skulle kunna skriva om varje dag och som inte är b...

Av Sandra - 10 juni 2013 13:15

Fy fan vad min hund är bra! Den här våren har varit överfull med agilitytävlingar och vi har haft många berg och dalar... Förhoppningar på resultat har varit höga från mitt och andra håll och mycket press har satts på Puma och mig själv. Paniken ...

Av Sandra - 15 maj 2013 12:48

Efter att ha tävlat agility tors-lör-sön förra veckan, med ett ihop-bryt på torsdagen för att vi aldrig kommer vidare, var det fantastiskt skönt att vi i söndags kom runt båda ag1-banorna med 25 resp 20 fel! Låter inte mycket för världen, men när m...

Av Sandra - 17 april 2013 12:00

    Här kommer för en gångs skull ett icke-hundrelaterat inlägg! I helgen blev jag så baksugen att jag faktiskt bakade. Den ni!Havreskålar med lemoncurdgrädde och skivade jordgubbar smällde jag ihop, och tro det eller ej men de blev ruski...

Av Sandra - 16 april 2013 14:43

I onsdags (10/4) började min agilitykurs jag håller i vår - tävlingsförberedande grundkurs. En ny kurs som jag själv har skräddarsytt och som jag tror kan bli jättekul :) Jag har insett mer och mer att jag personligen verkligen uppskattar grundtränin...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Skapa flashcards