NewstoryPuma

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Sandra - 5 oktober 2012 19:00

Idag skjutsade pappa mig, puma och skogsbike'n (döptes till det för många år sedan när jag cykla lite offpist i skogen ;)) till Partille Brukshundklubb.

 

Mötte Mia, en trevlig kvinna jag pratade lite med ungefär när Nezzie var ny i agilityn. Har knappt träffat henne sedan dess, och vad är det första hon säger? Jo, "är det den äldre eller den yngre?" (menar Puma). Haha ganska fascinerande att hon hade koll på det!
Sedan gick hon och hennes träningskompis och vi hade heeeela planen för oss själva :D

 

Nackspärr?   


Ca 40 minuters intensiv kontaktfält-och-slalom-träning körde vi på, med mycket spring efter henens älskade boll. Kvalitetsträning när den är som bäst   Puma uppförde sig kalasbra hela tiden och träningen gick såå mycket över förväntan! Det är lång väg kvar tills kontaktfälten är så bra som jag vill ha dem, men jag börjar tycka att de är riktigt kul att träna och hon fattar skitfort att det är något hon ska göra där och att de är viktiga :)

Tror nog itne det kommer ta så lång tid att få henne att sätta dem ordentligt, behövs bara lite mer ordentlig träning! Nästa vecka blir det träning på tisdag, onsdag och kanske torsdag.


 

Hitta bollen! Förövrigt är den ca 1dm i diameter, så hur stor är hennes tunga egentligen? ;)

 

 

Stolt Puma visar upp hur grymt snabb hon var i slalomet idag - det blev märken i marken t.o.m.

 

/Sandra

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards