NewstoryPuma

Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av Sandra - 27 oktober 2012 13:51

Ja, som vanligt är jag inte så snabb med uppdateringarna här, men tyckte att detta var värt att nämna även om det är 6 dagar för sent ;)


Förra söndagen (21/10) har vi KlubbMästerskap (KM) på hundklubben. 

Jag och Puma var anmälda till agilityn (2 lopp) och lydnaden (klass 2). Tyvärr missade vi agilityloppet då vi var på Freestylekurs på förmiddagen innan vi åkte till klubben. Kursen gick jättebra och jag är så himla stolt över min lilla hund som lär sig superfort! Dock blev det väldigt mycket för henne mot slutet, och de sista övningarna var hon mer eller mindre borta ;)


Väl på klubben fick hon vila ett par timmar innan det var dags för hopploppet, vilket gick superbra!! Fort, hon var nog snabbast av alla, men tyvärr en disk då hon undvek rätt tunnelingång för att tunneln hade lossat från tunnelhållarna och åkt bak. Kändes inte helt rättvist att bli diskad på grund av att hindrena inte håller för en snabb och galen hund, speciellt när vi hade missat agilityloppet p.g.a missförstånd (de skulle väntat på oss..). Så vi fick köra om! Dock gick det loppet inte lika bra, jag vimsade bort mig lite och hon hoppade över en pinne i slalomet.. Så disk där igen, men vi fick en del fin kritik om hur fort det gick, hur snyggt slalomet var första ggn, mm. Känns kul :)


Bara en liten stund senare var det dags för lydnaden. Puma har varit så duktig de två klass 2 tävlingarna vi gjort i år och vi har fått förstapris båda gångerna (har visst inte bloggat om det heller, men vi fick 182 på GMBK och sedan 180 på klubben en vecka senare :)). Men ändå känner jag mig inte säker på henne, det kan verkligen gå hur som helst! Så känns det iaf. 

Tänk då, när hon är helt färdig efter en freestylekurs, sedan kör hon två lopp agility och SEN ska hon hålla ihop ett helt lydnadsprogram. Hua.


Hur gick det då? Jo, 175 poäng med hård bedömning!! :D Hon var så himla duktig, inte lika på tårna som tidigare och lite ofokus, men hur mycket kan man begära? Det räckte till en 2/4 placering i klass 2, och totalt delad 2:placering av alla klubbens ekipage ! Bästhund    Hennes smeknamn är verkligen befogat dessa gånger   


/Sandra

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Skapa flashcards