NewstoryPuma

Alla inlägg under februari 2013

Av Sandra - 25 februari 2013 12:59

Har jag berättat hur galet fantastisk min hund är?!
Att man kan vara så nöjd över något som i vanliga fall är självklart..

Puma har under de senaste 3-4 månaderna varit totalt splittrad under alla våra agilityträningar och lydnadsträningar (träningar med andra). Hon har skrikit, pipit, tjuvstartat, varit frustrerad, kollat på alla andra, blockerat sig och bara varit som ett tomt skal.

Jag har inte kunnat få kontakt med henne, och när jag väl fått det så har hon varit blixtsnabb i sina rörelser, kollat på mig och tillbaka, och knappt lyssnat. Hon har helt plötsligt inte kunnat genomföra hela slalomet, hon har inte hållt ihop och varit svårhandlad.

I lydnaden har hon inte kunnat fokusera och hålla ihop, hon har slarvat och pipit av frustration mm.. Hon har varit Väldigt jobbig helt enkelt!

Det har resulterat i att jag har fått jobba mycket på att dämpa henne och backa tillbaka - belöna ett steg fot, belöna att hon sitter kvar i starten, belöna när hon uppfört sig under tre hinder utan att skälla.. men jag har även fått bryta henne - när hon inte har uppfört sig korrekt trots att jag vet att hon kan bättre - och bara andas lite och lugna ner henne.

Resultatet av denna flera månader långa träning, tragglande och kämpande visade sig igår! Puma uppförde sig Helt Perfekt!! Hon har inte gått så fint på agilitybanan sedan vi tävlade DM i slutet på oktober!!

Det absolut bästa med träningen var att hon höll ihop, hon lät inget, hon blev inte frustrerad, hon lyssnade och hon var lugn. Dessutom gick hon igenom den absolut första övningen vi körde - Helt felfritt! :D

Dessutom gick hon igenom den sista banan felfritt där med, och riktigt snyggt! Och hon fixade alla slalomen, även när jag sprang på andra sidan av ett hinder, och kontaktfälten var snygga på alla nedfarter! En riktigt bra träning alltså!

Åh vilken underbar känsla..! Nu hoppas jag att Puma håller i denna awesomeness och uppför sig fint under den kommande veckans tre agilityträningar, en lydnadsträning och speciellt helgens tävling ;)

Ge aldrig upp hoppet :)

/Sandra

Av Sandra - 4 februari 2013 15:15

Idag började skolan 13.00 Då tog jag självklart sovmorgon till tio (men kunde nog sovit några timmar till) och fixade en ordentlig lyxfrokust! Båda hundarna fick komma ut - jag tar i vanliga fall bara ut puma då pappa går med nezzie när han går upp - och vi gick en promenad men lämnade kopplena hemma. Så härligt att känna att jag inte ens Kan koppla dem om jag vill, utan jag måste anstränga mig lite och hålla koll på dem :)

Nu ska jag jobba några timmar innan jag ska hem och plugga. Dags att börja beta av berget och bli klar med allt innan helgen, för jag tänker då inte sitta med läxor under lovet! (Ja, jag har lov nästa vecka!! :D )

Hoppas eran måndag blir lika skön som min!

/Sandra

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Skapa flashcards