NewstoryPuma

Alla inlägg under maj 2013

Av Sandra - 15 maj 2013 12:48

Efter att ha tävlat agility tors-lör-sön förra veckan, med ett ihop-bryt på torsdagen för att vi aldrig kommer vidare, var det fantastiskt skönt att vi i söndags kom runt båda ag1-banorna med 25 resp 20 fel! Låter inte mycket för världen, men när man tävlar xx antal lopp under året och med enbart disk är det helt ljuvligt att komma runt båda loppen! Tyvärr fortfarande kontaktfälten som ger oss mest fel, dock levererade puma en klockren gunga och ett klockrent balanshinder under helgen, vilket kändes väldigt bra!
Något som kändes ännu bättre var känslan på och efter handlingskursen igår! Man blir rätt stolt när jag får beröm för att jag verkligen sprang från början av kurstillfället och jobbade jättefint hela tiden. Att dessutom sätta sista övningen på andra försöket och höra att det var klockrent känns ännu roligare!
Jag är inte obildbar :D

Dessa dagar är agility speciellt roligt! Och min hund är grym <3

I pauserna på kursen tränade vi dessutom på rutan, konan och skick till kona och från kona till ruta. Andra träningpasset med kona någonsin, förra gången klickade jag bara in när hon gick nära den och la på kommandot "kon" några gånger.

Så igår kunde jag med hjälper skicka henne till konan 5m bort, stanna henne, ställa mig mellan konan och rutan (15 m) och skicka henne till rutan. Jackpot! Hon är fantastisk :D
Älskar att ha en lättlärd hund !

Nu behöver Puma bara hålla ihop i 4 helger till, sen är våra agilitytävlingar slut oxh hon får vila från agilityn i en månad innan vi drar igång igen. Tror och hoppas att det gör henne mycket gott!

/Sandra

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards