NewstoryPuma

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Sandra - 19 augusti 2010 23:39

Skrev ett långt inlägg och var nästan klar, när hela skiten crashade..


Aja, skolan börjar på måndag och det är lite pirrigt, dock ska det bli jättekul!:)


Dessutom är det extra pirrigt just nu då jag och Puma ska ha vår debut i lydnaden! Ingen av oss har tävlat på "riktigt" (officiellt) innan! Hmm hmm, hoppas på det bästa! Om hon går som hon kan gå och har gått under senaste veckans träningspass på trädgården, så blir det 10 på allt ;) Men det kan man ju aldrig hoppas på, då vissa av oss har sett hur flamsig hon Kan vara (är) xD. Men, ni vet vad de säger, "sådan matte, sådan hund". Eller något sådant ;) DET kan jag tala om att det stämmer :P


Har inte hänt så mycket sista veckan, varit hemma och slappat framför datorn och ridit hästen Hootka tis, ons, tors denna veckan och fre o sön förra veckan. Super mysigt och det har verkligen gått bra! Långtur bort till JOnsered för att rida med Johanna i söndags, mysigt värre!   


Red lektion för A på tisdag, och för L på onsdag. Gick jättebra och fick en hel del nya kunskaper. fick galopperat Hootka på onsdagen och han var så härlig när han väl galopperade ;) Rätt grinig denna dag och ville inte gärna springa fortare än i trav :P


Idag red vi ut i skogen, uppför denna backe ...

 

Hootka kämpar på uppför den ca 300m långa backen.

   Så här ser större delen av backen ut..


(Detta är bildbevis till J, som jag lovade att visa bilder på denna backe, även kallad "galoppbacken", som vi rider uppför)


Skritt i skogen då det är fullt med stock o sten, därefter trav i en öppen hage och galopp på en väg :) Han var super snäll och så himla fin   

Inte ett dugg svår att bromsa i galoppen denna gång! :)


Nu hoppas jag att ni alla håller tummar, tassar, klor, fingrar, fötter, klor, näbbar, ja allt vad ni har, för att det ska gå vägen imorgon och att Puma uppför sig som den prinsessa hon är        

Visst ser hon förtjusande ut? x) Inte ALLS busig...


Det viktigaste är att hon är med och gör bra ifrån sig, sen skiter jag i betygen eller "småtjafs" :)


Med uttryck som "Sådan matte, sådan hund" & "Men hon är ju inte så gammal" i bakhuvudet imorgon, så tror jag det kommer gå bra :) Skiter det sig så kan vi ju Alltid skylla på något av detta, right? ;)


G' Natt!


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards