NewstoryPuma

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Sandra - 15 maj 2011 18:20

Då vart man hemma igen efter en mysig men regnig helg på sommarstället.

Underbara plats! Himlen på Jorden är en bra beskrivning.   


Kom ut vid ett på lördagen efter en liten incident vid båtplatsen.

Vi hade just hoppat i båten - jag, mormor, märta, nezzie o puma, det tre sistnämnda på fyra ben - och jag hade puttat ut oss en liten bit från bryggan. Mormor startar motorn och ska koppla loss oss från bojarna vid aktern.

När hon ska koppla loss den endra bojen fastnar propellern på motorn under tampen från bojen till botten. Tampen sitter ganska spänt, så vi kan inte lyfta motorn. Vi kan inte heller ta oss in till land igen. Så två meter från land är vi sjösatta ;) Efter några minuter av krånglande och pillande utan resultat kom en man som bor nära och frågade vad som hänt. Han hämtade en kniv som jag kunde skära loss tampen med. Lite coolt att skära loss en tamp under vatten, inte varje dag ;) Blev dock blöt om armen på tröjan, vattnet vad ganska djupt :P Sen kunde vi bara dra oss inåt så lossade tampen, som tur!


Väl framme var det lugn o ro, vi tog en fika i solen och hundarna fick badat. När jag satt o läste sen och mormor krattade började det regna... typiskt! Satt en stund under paraply och läste, men tillslut fick jag gå in.


Några timmar senare pratar jag med pappa i telefon när Nezzie kommer och gosar. Jag klappar henne på huvudet och känner en bula mellan ögonen. Tänker att hon fått en fästing och kollat hur stor den är. Då ser jag att hon har ett hål i huvudet. Säger till pappa "Nezzie har ett.. hål i huvudet." "ett hål?" svarar han. "Jaa.., ett hål." hm, var kom det ifrån? Ingen aning, gick runt sen o letade efter nåt vasst, men hittade inget som indikerade att hon skadat sig där.


Så nu har hon ett hål i huvudet, 1 cm brett o ca 5 mm djupt på det djupaste. Skitläskigt, men hon verkade inte ha ont av det o inte öm elelr svullen. Tvättade av det o sen var det bra.. Tur iaf att det var där, då kan hon inte slicka på det!


Så förutom de missödena är vi välhållna :)

Just nu ligger Puma som en liten boll i sin säng o sover o jag ska bara softa framför datorn är tanken =) Ha en fortsatt trevlig, regnig söndag!


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards