NewstoryPuma

Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Sandra - 11 juni 2010 22:45

  Det var typ 100 ar sedan jag skrev har sist, sa jag tankte att jag far gora en liten kort (haha, yeah RIGHT!) resume' i alla fall.

Jag ar i New York nu nar jag skriver detta, men jag lagger det pa ett aldre datum for att ... aja, for att jag kanner for det >D Sa ni far noja er med a och o istallet for de sista tre bokstaverna i det Svenska alfabetet...


Okej. Jag har sakert glomt bort en massa saker som har hant, men nagra av de sakerna ar:


Supe' for foraldrar och slaktingar den 27/5. Klassen stod for underhallningen och maten, for att fa in lite pengar till klasskassan och darmed klassresan.

Jag och Kajsa fick folja med S, var larare, och handla allt infor kvallen. Det slutade med ca 10 kassar fulla med gronsaker och kottfars (vi skulle gora tacos). Vi stod hela eftermiddagen och hackade bl.a 10 st salladshuvuden...


Kan saga att jag fick ratt ont i fotterna efterat, da jag hade pa mig 11 cm hoga klackskor och gick runt i dem under hela kvallen. Men alla  gaster verkade nojda och glada i slutet och tackade for den goda maten och fina underhallningen.   


Okej, sen akte vi pa klassresa till Bockaberg, i Floda den 1-2 juni. Jattemysigt o roligt hade vi, solade, badade, kanotade, sjong pa sjon (iaf jag o kajsa   ), pratade och grillade.

Manga fina kort o pinsamma filmer fick S till ocksa ;)


Sondagen den 6/6 var jag nere pa Lexb ridklubb och gjorde nagot jag inte gjort tidigare. Jag provred en hast, for att kanske bli medryttare. Hootka heter han och han var underbar! Alskar hans satt, han ar jatte lydig, kan vanda sig pa kommando, sta still utan grimma eller nat mm.

Helt ljuvlig hast   

Sa, saklart valde jag att bli medryttare pa honom. Da far jag rida hur lange jag vill och vilken dag jag vill. Dessutom far jag rida vad jag vill och Var jag vill ;)

Sa nu har jag slutat pa PRK dar jag har ridit i 7 ar, for att det blir dels for dyrt med bada och dels ar jag trott pa ridskolan, jag langtar inte alls till ridningen utan det har bara blivit en grej jag gor varje vecka.. :/


I onsdags, kvallen innan vi slutade skolan, hade vi supe' igen, men denna gangen var det inte vi som skulle fixa maten och underhallningen, utan nu var det var (niornas) supe'. Vi traffades pa Marcos pizzeria vid 7. Middagen bestod av panerad kalkon med potatis och underbar sas till.

Till efterratt fick vi en glass/vaniljsas liknande dessert.

Mums!


Ja, det hande en massa saker den kvallen, men det orkar jag inte skriva har... Bland annat fick flera olika genomfora en del lekar infor alla.


Sa igar hade man skolavslutning da. Jetteskont att sluta skolan och fa sommarlov, kul att borja pa en ny skola och fa nya kompisar. Dock extremt trakigt att "forlora" sina gamla vanner, man far bara hoppas att vi traffas igen.

Jag borjade bola hysteriskt, vilket fick Kajsa att borja grata, vilket fick flera andra att borja grata. Sa det var helt enkelt lite latt hysteriskt dar ett tag ;)


Sista ridningen for kanske alltid pa PRK var nu idag. JAg red Moonshine, och det kandes bra att fa rida den basta hasten den sista gangen :D


Imorgon drar man da till USA, eller iaf sa gjorde jag det om jag hade skrivit detta vid ratt tidpunkt ;)


Sandra

 

EDIT: Glömde bort att berätta att Puma är höftled- och armbågsröntgad. Idag var jag och pappa förbi till veterinären och hon skötte sig finfint, mammas ängel   

De hade inte behövt ge henne lugnande, för hon var så lugn ändå ;) Sen var djursjukvårdaren riktigt osmidig och fick inte in nålen i en blodådra förän efter typ 6 försök... Men mammas bebis var så snäll ändå, bara satt där och kollade   

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards