NewstoryPuma

Alla inlägg den 21 september 2011

Av Sandra - 21 september 2011 22:42

Ja, nu vart det över en vecka sedan sist. Men jag har knappt på datorn någonting nu mer då jag har internet på mobilen. När jag väl sätter på datorn är det så sent så jag måste gå och lägga mig.


Men idag iaf, så hade jag bestämt mig för att åka till hundklubben och träna lite lydnad o agility med lillfis. "stackars" Nezzie kunde ju inte lämnas hemma, så hon fick också följa med. Och bra var väl det, för hon är en klippa när man ska störningsträna Puma eller "bestraffa" Puma för att hon inte anstränger sig ordentligt!


Startade med att reta upp Puma lite genom att göra lite tricks med Nezzie o busa runt lite. (Hon var superduktig, backade typ 10 m ifrån mig o gjorde timon o buga på avstånd =))

Därefter fick Puma träna lite linförighet, läggande under gång, apport, framförgående, kryp, skall... En hel del linförighet med massa belöni8ngar då jag vill ha upp hennes fokus på det momentet. Inget mer nosande här inte!


Sen sprang de några varv till agilityplanen där jag byggde upp tre hinder i rad och ett 4-pinnar slalom. La Puma lös o körde rakan med Nezzie några gånger, och när Puma gått upp en gång och blivit omlagd så låg hon superfint =)


Sen fick Puma träna vippen (hon stannar så jäkla snyggt på den, blir helt kär!) och slalom. Jag kunde skicka henne hela raksträckan och bara jogga efter med hjälp av leksak längre fram. Grymt! :D Bakombyten och lite olika vinklar. Duktig liten skrutt, hon kändes riktigt mogen idag!


Det kändes väldigt coolt på något sätt när jag tränade båda hundarna. Vet inte avrifrån den känslan kom o kan inte beskriva den, men de uppförde sig så himla bra och jag blev bara galet stolt =)   

Puma stanande hos mig när vi gick fritt följ trots att hon inte hade gjort något innan och en tjej bredvid mig körde apportering med sin hund (puma älskar apporter..).


Nu ska jag duscha o sen blir det sängen! SÅ himla skönt att krypa ner helt ren o fräsch i en renbäddad säng, så det har jag redan gjort. Bäddat rent sängen alltså. 


Sandra

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards