NewstoryPuma

Alla inlägg den 28 september 2011

Av Sandra - 28 september 2011 23:37

.. inte alls så himla bra! Ha ha, resultatmässigt kom vi på delad sista plats det de andra lagen som diskade sig ;)

Puma vet jag inte alls vad det var med... Hon var högt och lågt, överallt o ingenstans.. Det enda positiva var att hon gjorde allt som vi är dåliga på, bra: 

  • hon satt kvar i alla 4 starterna, även om jag fick tjata lite "stanna, stanna"
  • hon hoppade däcket alla 4 loppen
  • hon gjorde en skitsnygg slalomingång och klarade hela slalomet
  • hon tog alla kontaktfält, vad jag märkte
Med resten som sagt, gick kaos. Men hon hade kul, o jag hade en trevlig om än väldigt lerig dag :) 
För Felicia o Linnea gick det lite bättre, några nollade o icke-diskade lopp, men vi lyckades inte skrapa ihop 3 icke-diskade lopp under samma bana, o då blev laget diskat från den banan. krångligt, men hoppas ni som är insatta förstår iaf ;)
I måndags hände inte mkt, men i tisdag var det rätt späckat! Efter skolan åkte jag o min älskade bulle (Julia) till hundklubben, hämtade diplom o sen åt vi middag på BK. Därefter var det möta med föräldrarna inför Sydafrika-resan (WIIIEEEE!!! :DDD) o jag var hemma först vid 8..
Idag, onsdag, var det 2 av 2 träningstävling. Puma var hur duktig som helst, helt olika från i söndags. hon lyssnade extremt bra, har nog aldrig gått så bra! dock var det andra saker som pajjade det: en matte (jag) som glömmer av vägen o inte kan se skyltarna för skuggorna, en hund (puma) som tjuvstartar.... Men utan det klanterierna hade loppen vart så fina! Min pärla <3 Och vilka snygga slalom hon gjorde, riktigt fina o jag snabbade på o det fixade hon med =)
Nu ska jag sova, imorgon upp 7 o på fredag ska jag upp 5.45 .........
Men eftersom det är flera timmar innan jag börjar, så kmr jag o Linnea ligga o sova på bänkarna i skolan i några timmar efteråt ;) på luffarvis, för att vi är coola!
Sandra

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards