NewstoryPuma

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Sandra - 17 april 2013 12:00



Här kommer för en gångs skull ett icke-hundrelaterat inlägg!


I helgen blev jag så baksugen att jag faktiskt bakade. Den ni!
Havreskålar med lemoncurdgrädde och skivade jordgubbar smällde jag ihop, och tro det eller ej men de blev ruskigt goda!
En riktigt härlig midsommarkänsla gav de även.


Här kommer receptet för de som vill testa, gick på kanske 30 min och kan förvaras flera dagar utan problem. Superenkelt och supergott!


"Havreskålar med limegrädde och skivade jordgubbar


20st.


200g smör
4 msk socker
4 msk ljus sirap
4 dl havregryn
2 dl vetemjöl
1 tak bakpulver
2 krm salt


Sätt ugnen på 200 grader. Ställ ut muffinsformar på en plåt.
Smält smör i en kastrull, tag från värmen och rör i resten av ingredienserna. Klicka ut smeten i muffinformarna oxh grädda mitt i ugnen ca 10min, tills de är gyllenbruna.


Tryck till en liten fördjupning i mitten så fort kakorna kommer ut ur ugnen. Ta bort pappersformarna och låt kakorna kallna på galler.


Fyllning:
2 dl vispgrädde
1 st lime (eller 2 msk skedar lemoncurd som jag tog)


Dekoration:
1/2 liter jordgubbar
Skalet av 1st lime


Tvätta limefrukten och riv skalet fint. Pressa ut saften ur den. Vispa grädden fluffig tillsammans med limejuicen (eller lägg i lemoncurd efteråt). Blanda i det finriva skalet. Klicka grädden i kakornas fördjupningar.
Snoppa jordgubbarna och skär dem i små bitar. Strö dem över grädden. Dekorera med limeskal."


Enjoy! :)


/sandra

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Sandra heter jag, född vintern -94. Äger/tränar/tävlar 2 Belgiska Vallhundar - Nezzie & Puma - & har en 3årig medryttarhäst, Milou. Här skriver jag om ALLT som händer i mitt liv o som jag vill dela med mig av! Hoppas du får en Trevlig läsning =)

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Denna blogg är värd 3 891 kr


Ovido - Quiz & Flashcards